204 723 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Du simmar ur bild, Kaj!
Någon som har någon erfarenhet av dom här lamporna? 269:-/st på bauhaus
Lite skillnad mot SG metro för ca 1500:-/st, dom är säkert bättre men det var inte ekonomi för det just nu.. är det skräp så väntar jag och köper SG nästa år
Lite skillnad mot SG metro för ca 1500:-/st, dom är säkert bättre men det var inte ekonomi för det just nu.. är det skräp så väntar jag och köper SG nästa år
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är samma lösning som alla säljer (Jula, Biltema, Clas osv.) Jag tror inte du får in två kablar i den om du hade tänkt det. När det gäller funktion så är det nog ingen större skillnad. Det är installation och rostskydd som är den största skillnaden mellan de lite billigare och ”riktiga” märken 
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag brukar göra ett dubbelt halvslag med elsladden, så där någon meter från uttaget på sladden.Dheri skrev:
Jag brukar inte fästa ställningen med öglor i fasaden, utan dels så har jag några extra snedstag som jag fäster i 45 ° ut från ställningen/huset, som stöttar ställningen och sedan spännband/rep upp till hängrännekrokar/snörasskydd/lyfter några pannor och fäster i bärläkten.
Redigerat:
Beställde 4st Lyra 2 från Bauhaus
Kan inte säga nåt om kvalitén men dubbla anslutningar var det iaf.
Någon som har idéer om vilken styrka på lampor jag ska välja, det är gu10.
Enl elektrikern så skulle vi kunna få ihop all belysning med hjälp av plejd och ev en rörelsevakt.
Vill ha lampan ovanför dörren och de små lamporna i smygarna som blir upp vid balkongdörrarna lysande från när det blir mörkt tills det blir ljust.
Gårdslampan, från Jula med led, från mörkret till ungefär 24 och gärna rörelsevakt efter 24
Fasadbelysningen från mörkret till 23 eller kanske 01 beroende på om dom stör hyresgästerna
Finns slang från centralen till knuten, därifrån slang till rörelsevakt/ skymningsrelä och även till Fasadbelysning, dörrlampan sitter precis vid centralen
Kan inte säga nåt om kvalitén men dubbla anslutningar var det iaf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har idéer om vilken styrka på lampor jag ska välja, det är gu10.
Enl elektrikern så skulle vi kunna få ihop all belysning med hjälp av plejd och ev en rörelsevakt.
Vill ha lampan ovanför dörren och de små lamporna i smygarna som blir upp vid balkongdörrarna lysande från när det blir mörkt tills det blir ljust.
Gårdslampan, från Jula med led, från mörkret till ungefär 24 och gärna rörelsevakt efter 24
Fasadbelysningen från mörkret till 23 eller kanske 01 beroende på om dom stör hyresgästerna
Finns slang från centralen till knuten, därifrån slang till rörelsevakt/ skymningsrelä och även till Fasadbelysning, dörrlampan sitter precis vid centralen
1.5h senare är 2 borta
Fick även hem en plejd till ytterbelysningen
Bara hoppas på fint väder onsdag och torsdag och att det finns en skylift ledig så ska väl panelen bli klar, lamporna komma upp och vindskivorna och undertaket bli målat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även hem en plejd till ytterbelysningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara hoppas på fint väder onsdag och torsdag och att det finns en skylift ledig så ska väl panelen bli klar, lamporna komma upp och vindskivorna och undertaket bli målat
En hyresgäst som släpat lite med hyran hjälpte till när jag har jobbat helg
Grannen kommer nog med traktor och vagn och tar både ris och stockar.
Ska ta undan lite lagom med stock för att få ihop en kubik ved till vintern
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grannen kommer nog med traktor och vagn och tar både ris och stockar.
Ska ta undan lite lagom med stock för att få ihop en kubik ved till vintern




