Du simmar ur bild, Kaj!


 
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Känns som man var värd det här

En burköl på kanten av ett bubbelbad med trädäck och träspa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 10 till
  • Laddar…
Någon som har någon erfarenhet av dom här lamporna? 269:-/st på bauhaus
Lite skillnad mot SG metro för ca 1500:-/st, dom är säkert bättre men det var inte ekonomi för det just nu.. är det skräp så väntar jag och köper SG nästa år

Vit Ecolite Lyra II vägglampa i cilindrisk form med upplyst ring, visad på Bauhaus webbsida med produktrecensioner och energimärkning A++.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är samma lösning som alla säljer (Jula, Biltema, Clas osv.) Jag tror inte du får in två kablar i den om du hade tänkt det. När det gäller funktion så är det nog ingen större skillnad. Det är installation och rostskydd som är den största skillnaden mellan de lite billigare och ”riktiga” märken :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är samma lösning som alla säljer (Jula, Biltema, Clas osv.) Jag tror inte du får in två kablar i den om du hade tänkt det. När det gäller funktion så är det nog ingen större skillnad. Det är installation och rostskydd som är den största skillnaden mellan de lite billigare och ”riktiga” märken :)
Men det är dubbla genomföringar iaf så då bör det väl vara "bra"
Skärmdump av en mobiltelefon som visar en produktbeskrivning för en cylinderformad vägglampa med teknisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bono_R Bono_R skrev:
Är det "lutande huset i Dalarna" vi ser på bilden;)
/B
Så då :D

Hus under renovering med byggmaterial och stegar utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund och 5 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Så då :D

[bild]
Ah perfekt :p (men inte lika roligt:()
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Snailman
Dheri Dheri skrev:
För att fästa genuttag/sladdvinda borde man kunna få en fullgod lösning med ett enkelt spännband.
Jag brukar göra ett dubbelt halvslag med elsladden, så där någon meter från uttaget på sladden.

Jag brukar inte fästa ställningen med öglor i fasaden, utan dels så har jag några extra snedstag som jag fäster i 45 ° ut från ställningen/huset, som stöttar ställningen och sedan spännband/rep upp till hängrännekrokar/snörasskydd/lyfter några pannor och fäster i bärläkten.
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åsa Lund
Måste parabolantennen vara kvar? Trodde alla hus kör tv via fiber numera
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Måste parabolantennen vara kvar? Trodde alla hus kör tv via fiber numera
Tror tyvärr att den används men ska kolla upp det.
Hyresgästen som ev använder den flyttar troligen i höst så den får väl åka då.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Beställde 4st Lyra 2 från Bauhaus
Kan inte säga nåt om kvalitén men dubbla anslutningar var det iaf.

Vit Lyra 2 lampa med dubbla anslutningar demonterad på ett grått mönstrat tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har idéer om vilken styrka på lampor jag ska välja, det är gu10.

Enl elektrikern så skulle vi kunna få ihop all belysning med hjälp av plejd och ev en rörelsevakt.

Vill ha lampan ovanför dörren och de små lamporna i smygarna som blir upp vid balkongdörrarna lysande från när det blir mörkt tills det blir ljust.

Gårdslampan, från Jula med led, från mörkret till ungefär 24 och gärna rörelsevakt efter 24

Fasadbelysningen från mörkret till 23 eller kanske 01 beroende på om dom stör hyresgästerna

Finns slang från centralen till knuten, därifrån slang till rörelsevakt/ skymningsrelä och även till Fasadbelysning, dörrlampan sitter precis vid centralen
 
  • Gilla
Hjortmark och 3 till
  • Laddar…
Blev lite mer jobb, en bekant fällde 4 stora träd i tomtgränsen

Fällda träd vid tomtgräns nära väg med stubbar synliga och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hjortmark och 2 till
  • Laddar…
1.5h senare är 2 borta

Nerfällda träd och avklippta grenar på marken i en trädgård, med ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fick även hem en plejd till ytterbelysningen

Ny Plejd krontimmer DIM-02 i blå förpackning på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara hoppas på fint väder onsdag och torsdag och att det finns en skylift ledig så ska väl panelen bli klar, lamporna komma upp och vindskivorna och undertaket bli målat
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
En hyresgäst som släpat lite med hyran hjälpte till när jag har jobbat helg

Trädgård med fällda träd och grenar framför en vit byggnad och ett mindre svart skjul, klar himmel ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grannen kommer nog med traktor och vagn och tar både ris och stockar.
Ska ta undan lite lagom med stock för att få ihop en kubik ved till vintern
 
  • Gilla
AnGege och 1 till
  • Laddar…
Lite skillnad blev det allt, första bilden från i somras

Före- och efterbilder av en tomtröjning, med tät skog före och en synlig byggnad efter röjningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.