Hur är ytterväggen byggd?
 
V Vante skrev:
Hur är ytterväggen byggd?
Träregelstomme och sen putsat, vet ej om det är råspont sen vassmattor och puts eller om det bara är reglar mattor och puts
 
  • Gilla
Trollebo1
  • Laddar…
nino nino skrev:
Träregelstomme och sen putsat, vet ej om det är råspont sen vassmattor och puts eller om det bara är reglar mattor och puts
Om det är råspontat går det väl att dra spikläkten i den.
 
  • Gilla
Martinnalberg
  • Laddar…
Jo iof men det skulle kännas bättre att ha det I reglarna iaf på vissa ställen
 
Ingen som har idéer?

Funderade även på takfoten, spika dit samma panel som på väggen och borra i några ventiler eller skrapa och måla eländet?

Sliten takfot med skadad färg och synliga ventilationstrådar intill en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nedgången takfot i behov av renovering intill ett stuprör på ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Färgen ser ut att sitta bra så spruta målartvätt och skrubba med en skurborste kanske räcker och därefter målning.
 
  • Gilla
Kustvägen och 3 till
  • Laddar…
Ja kanske det

Funderade annars på att bygga igen som lådor med lite belysning neråt eller spika panel på takstolarna.
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Måla.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
vad är husets historia
 
Byggdes början av 50talet som klädfabrik, alla rum är utmärkta på bygglovet med tex syrum lager matsal osv.

Har ingen aning om hur länge den fabriken var igång, inte heller när det blev bostadshus.

När föräldrarna köpte så var det en lägenhet och sen har jag för mig att det var nån målarateljé i nåt rum och typ utställning i ett annat.

Runt -90 så flyttade dom sin verksamhet till ett annat ställe och i hela huset blev det lägenheter.
 
  • Gilla
Matgu och 3 till
  • Laddar…
Åkt runt lite och kikat...
Huset är 14m brett och kanske 8.5m från backen och panel ca 6.7m högt

Ska man slå dit en midja av nåt slag tycker ni?
 
Krilleman
Fan vad coolt @nino

Jag är avundsjuk! :crysmile:

När får jag komma och hjälpa till? :p
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
Man önskar man hade modet och kunnandet att göra nåt liknande! Grattis!
 
Krilleman Krilleman skrev:
Fan vad coolt @nino

Jag är avundsjuk! :crysmile:

När får jag komma och hjälpa till? :p
Du är välkommen när du vill :D

Tack
 
J Jocke Best skrev:
Man önskar man hade modet och kunnandet att göra nåt liknande! Grattis!
Bara att köra på, det löser sig :)

Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.