204 805 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Helt rättnino skrev:
Ni har rätt båda 2
Hade tänkt sätta dom när gaveln var på plats men Hade ju varit lika bra att sätta dit direkt
Måste hyra en skylift och färdig måla sidan som är klar går ta knutbrädorna då
Har köpt mellanstuken råplan 120mm
Men kom på nu att jag borde väl ha köpt några i 145mmm bredd med?
Så knutarna blir lika breda på båda sidor?
Jag misstänker du då sätter 145 på långsidorna och 120 på gavlarna?nino skrev:
Ni har rätt båda 2
Hade tänkt sätta dom när gaveln var på plats men Hade ju varit lika bra att sätta dit direkt
Måste hyra en skylift och färdig måla sidan som är klar går ta knutbrädorna då
Har köpt mellanstuken råplan 120mm
Men kom på nu att jag borde väl ha köpt några i 145mmm bredd med?
Så knutarna blir lika breda på båda sidor?
Struntade i att göra nåt på huset i helgen när det var så fint väder och umgicks med kompisar istället 
Ska väl ge mig på nåt fönster bara man hittar tiden... är det fint väder vill man inte göra nåt och regnar det så vill man inte heller gör nåt... tänk hur det är
Ytterdörren ska iaf flyttas ut i liv med fasaden hade jag tänkt, hålet är nog 105-110cm och dörren en 10x21
Kan man sätta 15mm plywood i dörrhålet och fästa dörren i det?
Om det inte får plats en regel vill säga, på låssidan borde det väl räcka med plywood och en regel på gångjärnssidan?
Ska väl ge mig på nåt fönster bara man hittar tiden... är det fint väder vill man inte göra nåt och regnar det så vill man inte heller gör nåt... tänk hur det är
Ytterdörren ska iaf flyttas ut i liv med fasaden hade jag tänkt, hålet är nog 105-110cm och dörren en 10x21
Kan man sätta 15mm plywood i dörrhålet och fästa dörren i det?
Om det inte får plats en regel vill säga, på låssidan borde det väl räcka med plywood och en regel på gångjärnssidan?
Mycket brytande och svärande innan gamla dörren var ur...
Hålet var då 110cm, stoppade dit en 38x150 på varje sida. Skulle varit lite till men man tar vad man har...
Men dörren kom på plats iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet var då 110cm, stoppade dit en 38x150 på varje sida. Skulle varit lite till men man tar vad man har...
Men dörren kom på plats iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir ju snyggt det där!
Det där är väl under tak så det kanske inte är så noga, men det hade nog varit bättre för livslängden på fodret om du kapade av det 1cm.
Så det inte suger fukt som kan komma på trappavsatsen.
Det där är väl under tak så det kanske inte är så noga, men det hade nog varit bättre för livslängden på fodret om du kapade av det 1cm.
Så det inte suger fukt som kan komma på trappavsatsen.
Tack!maah skrev:
Dom är 5mm upp men jag ska kanske ta av dom 5 till, ska ju även spackla hela ytan igen också.
Har bara skruvat med 3 skruv i varje foder då det ska oljas grundas och målas
Har inte riktigt bestämt om allt blir vitt heller eller om fodret ska vara i nån ljusgrå färg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Ja, en liten droppnäsa skulle väl inte göra ont heller, alltså att du kapar mer i bakkant än framkant.


