204 776 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Att byta ut detaljer i fasaden, till exempel fönster, på ett sätt som avsevärt påverkar byggnadens yttre utseende fodrar bygglov inom detaljplan.
Så står det på hemsidan, avsevärt kan säkert diskuteras i oändlighet...
Jag är ju av den uppfattningen att gör man förbättringar på ett "risigt" hus så ska alla, speciellt kommunen var glada och tacksamma för det bidrar till helhetsintrycket av kommunen och / eller orten
Det höll gubben som skickade ut en faktura på VA anslutning på 75.000 inte med om när jag ringde och bråkade
Då hade vi precis tagit över det första huset, som står nästan mitt i centrum, röjt upp sly, rättat till och gjort gräsmatta istället för en bedrövlig åker med meterhögt sly och ogräs.

Så står det på hemsidan, avsevärt kan säkert diskuteras i oändlighet...
Jag är ju av den uppfattningen att gör man förbättringar på ett "risigt" hus så ska alla, speciellt kommunen var glada och tacksamma för det bidrar till helhetsintrycket av kommunen och / eller orten
Det höll gubben som skickade ut en faktura på VA anslutning på 75.000 inte med om när jag ringde och bråkade
Då hade vi precis tagit över det första huset, som står nästan mitt i centrum, röjt upp sly, rättat till och gjort gräsmatta istället för en bedrövlig åker med meterhögt sly och ogräs.
Det kommer bli kanon med en remsa vit eltejp mitt i rutan om någon har ett klagomål 
Dörrstängare monterad på ytterdörren.
En av hyresgästerna var lite orolig att dörren skulle blåsa sönder så då åkte den upp direkt.
Hinner tyvärr inte få salningar eller fönsterbänkar tills innan snickeriet går på semester
En av hyresgästerna var lite orolig att dörren skulle blåsa sönder så då åkte den upp direkt.
Hinner tyvärr inte få salningar eller fönsterbänkar tills innan snickeriet går på semester
Ett fönster blev bytt idag
Före
Efter
Imorgon blir det förhoppningsvis 2 fönster bytta i en lägenhet.
Nu gäller det bara att komma på hur man ska lösa salningar då väggen ska reglas ut med en 45a... Men det blir om något år först
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorgon blir det förhoppningsvis 2 fönster bytta i en lägenhet.
Nu gäller det bara att komma på hur man ska lösa salningar då väggen ska reglas ut med en 45a... Men det blir om något år först
2 till bytta idag, nu blir det nog stiltje nån vecka, iaf med fönsterbyte
Även källarfönstret till vänster ska bytas.
Det högra måste ev flyttas ner 5cm då det tar i rören till radiatorsystemet, eller så drar jag det nya en annan väg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även källarfönstret till vänster ska bytas.
Det högra måste ev flyttas ner 5cm då det tar i rören till radiatorsystemet, eller så drar jag det nya en annan väg
Vad tycker ni, ska jag måla foder i nån ljust grå färg eller ska jag köra på med allt vitt?
Trappen blir nog i typ betonggrå och sockeln i nån mörk grå, kanske samma som ytterdörren N7502-B, trappräcke och stege svart
Balkongen har jag inte bestämt om jag ska köra på med samma panel som på huset eller om jag ska ha lika som idag i tryckt virke (går ju att använda 2 olika dimensioner på virket för att få lite mer liv i det)
Trappen blir nog i typ betonggrå och sockeln i nån mörk grå, kanske samma som ytterdörren N7502-B, trappräcke och stege svart
Balkongen har jag inte bestämt om jag ska köra på med samma panel som på huset eller om jag ska ha lika som idag i tryckt virke (går ju att använda 2 olika dimensioner på virket för att få lite mer liv i det)
