204 796 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Finns något hos Jackon som heter sockelskiva. Cellplast och stenskiva i ettnino skrev:
Edit.
Jackon Siroc Isolerelement med fibercementskiva. Borde funka
Redigerat:
Så då är panelen på plats förutom brädan där svalorna är, den får vänta.
Riva ställning till veckan och lämna tillbaka den.
Sen blir det väl att byta ett fönster till att börja med och för att se hur man ska göra med salningar å så.
Rätt sugen på att byta ytterdörr men tror jag väntar en stund...
Hur är det att putsa på cellplast?
Skulle ju kunna få dit en 40mm skiva och ändå putsa 10-20mm
Huset skulle ju se bättre ut med utflyttad sockel, sparar lite värme och slipper blästring och putsa i skador.
Känns i kroppen som jag skulle blivit överkörd, längesen man slet så här en hel helg och i den här värmen...
Välförtjänt, enligt mig, bad i bubbelkoppen
Riva ställning till veckan och lämna tillbaka den.
Sen blir det väl att byta ett fönster till att börja med och för att se hur man ska göra med salningar å så.
Rätt sugen på att byta ytterdörr men tror jag väntar en stund...
Hur är det att putsa på cellplast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle ju kunna få dit en 40mm skiva och ändå putsa 10-20mm
Huset skulle ju se bättre ut med utflyttad sockel, sparar lite värme och slipper blästring och putsa i skador.
Känns i kroppen som jag skulle blivit överkörd, längesen man slet så här en hel helg och i den här värmen...
Välförtjänt, enligt mig, bad i bubbelkoppen
Det finns sockelskivor med isolering.
Typ denna: https://www.velltra.se/product/kantelement-rak-siroc-900x600mm-75mm
Typ denna: https://www.velltra.se/product/kantelement-rak-siroc-900x600mm-75mm
Fick hjälp av frun att plocka ner ställningen och då gick det undan, satt högst upp och krokade i ett rep i trallen och hissade ner, lika med ställningsdelarna.
Fick ner den på ca 1 timme, hade säkert tagit 3-4 själv
Är fortfarande lite i valet och kvalet ang taket över trappen... det är jäkligt bra att ha men inte så snyggt...
Högra övre fönstret, som hör till rummet där jag ska göra kök och badrum, blir först ut att få nytt fönster så man får träna lite.
Måste tyvärr plock och städa lite där så det kommer nog dröja en vecka eller så.
Det blev 32 panelbrädor över, det räcker till ca 16varv på gaveln, det innebär att jag kommer ovanför fönstren.
Dom fönstren har jag redan så ev åker jag på det med eller hur jag ska göra...
Måste ta bort fönsterblecken på gamla fönstren när jag går förbi med panelen, så man funderar ju på hur det blir en hel höst vinter och vår då det är lite öppet in mot regelstommen
Fick ner den på ca 1 timme, hade säkert tagit 3-4 själv
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är fortfarande lite i valet och kvalet ang taket över trappen... det är jäkligt bra att ha men inte så snyggt...
Högra övre fönstret, som hör till rummet där jag ska göra kök och badrum, blir först ut att få nytt fönster så man får träna lite.
Måste tyvärr plock och städa lite där så det kommer nog dröja en vecka eller så.
Det blev 32 panelbrädor över, det räcker till ca 16varv på gaveln, det innebär att jag kommer ovanför fönstren.
Dom fönstren har jag redan så ev åker jag på det med eller hur jag ska göra...
Måste ta bort fönsterblecken på gamla fönstren när jag går förbi med panelen, så man funderar ju på hur det blir en hel höst vinter och vår då det är lite öppet in mot regelstommen
Ni har rätt båda 2 
Hade tänkt sätta dom när gaveln var på plats men Hade ju varit lika bra att sätta dit direkt
Måste hyra en skylift och färdig måla sidan som är klar går ta knutbrädorna då
Har köpt mellanstuken råplan 120mm
Men kom på nu att jag borde väl ha köpt några i 145mmm bredd med?
Så knutarna blir lika breda på båda sidor?
Hade tänkt sätta dom när gaveln var på plats men Hade ju varit lika bra att sätta dit direkt
Måste hyra en skylift och färdig måla sidan som är klar går ta knutbrädorna då
Har köpt mellanstuken råplan 120mm
Men kom på nu att jag borde väl ha köpt några i 145mmm bredd med?
Så knutarna blir lika breda på båda sidor?
