Fick en Hero 25 installerad idag men kan inte ansluta till wifi.

Har försökt enligt instruktionerna både i boken och de videos som finns att hitta från tillverkaren.
Trycker in + tecknet 5 sec tills -1 visas och därefter på on/off knappen, men inget wifi blir synligt.

Själva wifi interface delen ser inte ut som på bilden i instruktionerna och i de videos jag hittat, med en reset och mode knapp. Den jag har verkar inte hs några knappar.

Någon som har en lösning?

• En hand håller ett WiFi-interface av modellen MAC-597IFB-E från Mitsubishi Electric, med etikett där specifikationer syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av insidan av en vit apparat där en panel är borttagen, visar kablage och varningar för R32-kylmedel. Inga synliga knappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Vi satte in en sån förra sommaren i vår gård på Gotland. Den sommaren fick Heron ingen kontakt med wifi pga att en kass router var långt bort i stenhuset. I våras tog jag dit en pensionerad router från fastlandet; denna router är bättre och dessutom flyttades den lite närmare i kåken och nu funkar det.

H
Har rauterns namn åäö? Då är det kört oavsett
Har du Iphone?

Jag har installerat många wifi enheter.men aldrig lyckats med en IPhone så då har jag kopplat ihop den via en androidtelefon utan problem.

Pumpen ska vara av men strömsatt är också viktigt

Det har löst sig. Mitsubishi hade problem med just den wifi-modul som sitter i min pump.

J JAPLH skrev:
Det har löst sig. Mitsubishi hade problem med just den wifi-modul som sitter i min pump.
Hej hur löste dom det ? jag har fortfarande problem med denna installation :( exat samma interface som du visar på bilden inga lampor eller knappar. Har gjort enl anvisning det ända som händer är att den börjar pipa men kan inte se något nätverk. har en likadan fast något äldre model med lampor och knappar denna tog ca 5 min att ansluta. nu har jag provat i över en vecka utan framgång någon som har tips?
MVH Peter

D
Vi fick det att funka men senare efter att vi hade omstartat av routern så återupptogs inte kontakten med wifi. Så därför har vi fortsatt med alternativlösningen att ringa bredvidboende svärmor istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.