2 030 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mitsubishi FH35 automatisk fläkstyrning
Köpte en Mitsubishi FH35 från Polarpumpen.
Har en fråga angående den.
Hur skall den automatiska fläkstyrningen fungera?
Kall den automatiskt stega sig mellan alla manuella stegen automatiskt? Eller skall den stå och puttra på den lägsta hastigheten?
För att idag är den oanvändbar när den inte reglerar fläkthastigheten automatiskt, men Polarpumpen menar att det skall vara så.
Har en fråga angående den.
Hur skall den automatiska fläkstyrningen fungera?
Kall den automatiskt stega sig mellan alla manuella stegen automatiskt? Eller skall den stå och puttra på den lägsta hastigheten?
För att idag är den oanvändbar när den inte reglerar fläkthastigheten automatiskt, men Polarpumpen menar att det skall vara så.
Medlem
· Östergötland
· 36 inlägg
Jag har en FH35 i uterummet. Om den står i underhållsläge (10 grader) och vi drar upp temperaturen blåser den för fullt i början och när det börjar bli varmare i uterummet minskar fläkthastigheten gradvis, helt automatiskt. Jag vet inte om det svarar på din fråga?
Automatiskt borde innebära att den väljer den fläkthastighet som behövs för tillfället, och om den puttrar på liten hastighet så är det väl vad den tycker är vad som behövs...
Jag har själv en Fujitsu i ett rum och jag är ganska irriterad på fläktfunktionaliteten, och har varit det tidigare också på ett annat ställe. Jag kan ställa in fläkten på MAX men på nåt sätt så tar pumpen det mer "AUTO, använd MAX bara om det behövs". Personligen tycker jag att om jag nu valt MAX så innebär det att jag aktivt valt att alltid ha MAX, tills jag säger annat...
Jag har själv en Fujitsu i ett rum och jag är ganska irriterad på fläktfunktionaliteten, och har varit det tidigare också på ett annat ställe. Jag kan ställa in fläkten på MAX men på nåt sätt så tar pumpen det mer "AUTO, använd MAX bara om det behövs". Personligen tycker jag att om jag nu valt MAX så innebär det att jag aktivt valt att alltid ha MAX, tills jag säger annat...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden