Har en Mitsubishi Ecodan ca 1 år gammla.
Försöker slå på Semesterläge - men fattar inte hur det ska ställas in. Har läst manualen och provat - men då skärmen släcks i semesterläge ser jag ingen skillnad.
Under meny för semesterläga finns två val Aktivera/Inaktivera Varmvatten samt Aktivera/Inaktivera Värme
Så, betyer Aktivera att funktionen begränsar varmvattnet - eller betyder aktivera att det alltid är på?
Försöker slå på Semesterläge - men fattar inte hur det ska ställas in. Har läst manualen och provat - men då skärmen släcks i semesterläge ser jag ingen skillnad.
Under meny för semesterläga finns två val Aktivera/Inaktivera Varmvatten samt Aktivera/Inaktivera Värme
Så, betyer Aktivera att funktionen begränsar varmvattnet - eller betyder aktivera att det alltid är på?
Blev du klok på inställningarna? Har precis samma funderingar och manualen hjälper föga.B ByggaByggaBygga22 skrev:Har en Mitsubishi Ecodan ca 1 år gammla.
Har samma undran🤔.
Vill framförallt veta om semesterläget stänger ner eller i vilket fall sänker varmvattentemperaturen. Det är väl bara att testa🫣.
Mycket märkligt att ett stort seriöst företag som Mitsubishi ger ut en sådan helt och totalt urusel manual är mig obegriplig.
Vill framförallt veta om semesterläget stänger ner eller i vilket fall sänker varmvattentemperaturen. Det är väl bara att testa🫣.
Mycket märkligt att ett stort seriöst företag som Mitsubishi ger ut en sådan helt och totalt urusel manual är mig obegriplig.
Jag testade och har för mig att man aktiverar med krysset om funktionen skall bli påverkad av semesterlägenheter knappen. Har dock för mig att jag inte fick till att stänga av varmvattenproduktionen helt. Målvärdet för innertemperaturen kan man ändra om man vill, via service läget, standard var 15grader men lite väl lågt i min smak på vintern.J JörnA skrev:
Testa och skriv gärna om du får till det.
Testade lite grann och noterade en riktigt konstig grej:P Patridh77 skrev:Jag testade och har för mig att man aktiverar med krysset om funktionen skall bli påverkad av semesterlägenheter knappen. Har dock för mig att jag inte fick till att stänga av varmvattenproduktionen helt. Målvärdet för innertemperaturen kan man ändra om man vill, via service läget, standard var 15grader men lite väl lågt i min smak på vintern.
Testa och skriv gärna om du får till det.
Om jag väljer semesterfunktionen via fjärrkontrollen så frågar den efter antalet TIMMAR semesterläget ska vara aktiverat. Mycket märkligt-dagar hade känts betydligt mer logiskt.
Men det stannar inte där: väljer jag semesterläge på själva innedelens display, ja då kan jag ange från-datum och till-datum. Betydligt mer logiskt, och displayen visar också "semesterläge" när jag har angett.
Riktigt superkonstigt dock att appen samtidigt INTE visar semesterläge🤷🏼♂️🤔.
Och trycker jag igång semesterläge via appen - ja då stängs hela systemet av, och det står "off" på fjärrkontrollen samt displayen på innedelen blir helt tom.
Hade förväntat mig att semesterläge innebär samma sak oavsett om jag startar den via appen, displayen eller fjärrkontrollen, men så är det helt uppenbarligen inte.
Återkommer när jag har testat mer.....😅
Klicka här för att svara