Har fått bytt kompressorn 1 gång den 21 dec 2020 eftersom den var kass.Maskinen installerad 2019. Nu har den börjat låta likadant igen som förra gången den var trasig med högt skärande från utedelen men effekten är fortfarande hyfsad.Kan det finnas andra orsaker till detta ljud eller jag skall gå på firman igen? Skickar med en video med ljudet men det hörs mycket mer i verkligheten
Servicegubben körde precis.Han hittade ett kopparrör inne bak kompressorn som låg emot nånstans och efter justering blev det tystare.Sen ändrade han några inställningar bla pumphastighet. Idag är det runt nollan så det återstår att se om det låter bra även när det blir kalltE Ervin123 skrev:
Inte normalt,servicegubben hittade ytterliggare 1 rör som låg emot. Har även problem med en sladd till en givare som gått av 2gånger på samma ställe. Ny sladd på garantin så får se om den håller nu.Skulle inte rekommendera detta märke till någon.B Bolian skrev:
Hoppas min håller bättre, installerades i våras
Hej,J jonte59 skrev:
Min uteenhet är verkligen inte specificerad som tystats på marknaden, runt 60db. Men den kan gå i ljudreducerat läge.
Det vet jag faktiskt inte, tror att den inte laddar på lika mycket. När vår pump bara gör värme hörs den knappt, men om det ska göras varmvatten så dånar det.