3 814 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Missnöjda älvsbyhus ägare för nyhetsscoop?
Hej!
Vi har precis byggt ett Älvsbyhus, och har fått en smäll i ansiktet kring hur kundservice och efterarbete totalt ignoreras från Älvsbyhus sida, och fått en annan verklighetsuppfattning kring hur det kan gå till. Därutöver har Älvsbyhus flera gånger hänvisat till felaktiga lagtexter kring vad som gäller, vilket gör det än mer skrämmande (Vi när nämligen innehållit en stor summa efter slutbesiktningen som de då flera gånger försökt göra anspråk på, trots att felen inte är åtgärdade)
Eftersom inget verkar hjälpa vill ja nu veta om det är fler som har skrämmande erfarenheter att dela med sig av? Det är drygt tio år sedan Kalla fakta blåste storm kring dem, men det verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Min jurist i ärendet menar att det inte är så mycket rent juridiskt man kan göra (även om det finns många felaktigheter dokumenterat som vid en domstolsprövning inte skulle hålla för Älvsbyhus, men det är en jobbig väg att vandra), men att deras goodwill starkt går att ifrågasätta - tyvärr är jag ensam inte mycket nyhetsstoft, och därför vill jag undersöka scoopet och se om det finns fler som skulle vara villiga att dela sin story.
Jag har därför skapat en epost huskatastrofen@hotmail.com, där jag samlar in andras erfarenheter - kontakta mig gärna den vägen istället för att ha en forumtråd som snurrar runt. Jag har haft ett kort samtal med olika mediahus där det funnits ett intresse förutsatt att det finns tillräcklig substans bakom.
Vi har precis byggt ett Älvsbyhus, och har fått en smäll i ansiktet kring hur kundservice och efterarbete totalt ignoreras från Älvsbyhus sida, och fått en annan verklighetsuppfattning kring hur det kan gå till. Därutöver har Älvsbyhus flera gånger hänvisat till felaktiga lagtexter kring vad som gäller, vilket gör det än mer skrämmande (Vi när nämligen innehållit en stor summa efter slutbesiktningen som de då flera gånger försökt göra anspråk på, trots att felen inte är åtgärdade)
Eftersom inget verkar hjälpa vill ja nu veta om det är fler som har skrämmande erfarenheter att dela med sig av? Det är drygt tio år sedan Kalla fakta blåste storm kring dem, men det verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Min jurist i ärendet menar att det inte är så mycket rent juridiskt man kan göra (även om det finns många felaktigheter dokumenterat som vid en domstolsprövning inte skulle hålla för Älvsbyhus, men det är en jobbig väg att vandra), men att deras goodwill starkt går att ifrågasätta - tyvärr är jag ensam inte mycket nyhetsstoft, och därför vill jag undersöka scoopet och se om det finns fler som skulle vara villiga att dela sin story.
Jag har därför skapat en epost huskatastrofen@hotmail.com, där jag samlar in andras erfarenheter - kontakta mig gärna den vägen istället för att ha en forumtråd som snurrar runt. Jag har haft ett kort samtal med olika mediahus där det funnits ett intresse förutsatt att det finns tillräcklig substans bakom.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och varför skriver du detta här?
Visst, du är missnöjd. Men med vad, vad var fel?
Varför skulle vi skriva till din anonyma mailadress (som kanske bara är en papperstugg) i stället för att skriva här i forumet?
Visst, du är missnöjd. Men med vad, vad var fel?
Varför skulle vi skriva till din anonyma mailadress (som kanske bara är en papperstugg) i stället för att skriva här i forumet?
Självklart får man skriva här, men för att kunna komma fram till något med mer substans behöver det sammanställas och gås igenom mer strukturerat än i form av ett forum - lättare att ha en dialog via mail för att komma framåt. Fritt val om man känner att man har något att dela med sig av - men det så jag tror det blir bäst.KnockOnWood skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Men jag tror att många skulle vilja veta lite mer detaljerat om vad det är för problem i ditt fall.
Vi byggde ett Älvsbyhus 2017 och är hur nöjd som helst. Ytterst få anmärkningar på slutbesiktningen som fixades utan problem.
Vad jag läst så verkar problem inte vara husleverantören utan de som bygger huset.
Vi byggde Sjödalshus på 80-talet och blev otroligt bra. Grannarna byggde från samma husfabrikat men blev INTE bra. Helt olika hantverkare och inte de vi hade. Så fundera på vart problemet sitter.
Vi byggde Sjödalshus på 80-talet och blev otroligt bra. Grannarna byggde från samma husfabrikat men blev INTE bra. Helt olika hantverkare och inte de vi hade. Så fundera på vart problemet sitter.
Klicka här för att svara
