Hej!

Vi har precis byggt ett Älvsbyhus, och har fått en smäll i ansiktet kring hur kundservice och efterarbete totalt ignoreras från Älvsbyhus sida, och fått en annan verklighetsuppfattning kring hur det kan gå till. Därutöver har Älvsbyhus flera gånger hänvisat till felaktiga lagtexter kring vad som gäller, vilket gör det än mer skrämmande (Vi när nämligen innehållit en stor summa efter slutbesiktningen som de då flera gånger försökt göra anspråk på, trots att felen inte är åtgärdade)

Eftersom inget verkar hjälpa vill ja nu veta om det är fler som har skrämmande erfarenheter att dela med sig av? Det är drygt tio år sedan Kalla fakta blåste storm kring dem, men det verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Min jurist i ärendet menar att det inte är så mycket rent juridiskt man kan göra (även om det finns många felaktigheter dokumenterat som vid en domstolsprövning inte skulle hålla för Älvsbyhus, men det är en jobbig väg att vandra), men att deras goodwill starkt går att ifrågasätta - tyvärr är jag ensam inte mycket nyhetsstoft, och därför vill jag undersöka scoopet och se om det finns fler som skulle vara villiga att dela sin story.

Jag har därför skapat en epost huskatastrofen@hotmail.com, där jag samlar in andras erfarenheter - kontakta mig gärna den vägen istället för att ha en forumtråd som snurrar runt. Jag har haft ett kort samtal med olika mediahus där det funnits ett intresse förutsatt att det finns tillräcklig substans bakom.

Och varför skriver du detta här?
Visst, du är missnöjd. Men med vad, vad var fel?
Varför skulle vi skriva till din anonyma mailadress (som kanske bara är en papperstugg) i stället för att skriva här i forumet?

• Gilla
Mikaelzii och 5 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Och varför skriver du detta här?
Visst, du är missnöjd. Men med vad, vad var fel?
Varför skulle vi skriva till din anonyma mailadress (som kanske bara är en papperstugg) i stället för att skriva här i forumet?
Självklart får man skriva här, men för att kunna komma fram till något med mer substans behöver det sammanställas och gås igenom mer strukturerat än i form av ett forum - lättare att ha en dialog via mail för att komma framåt. Fritt val om man känner att man har något att dela med sig av - men det så jag tror det blir bäst.

Men jag tror att många skulle vilja veta lite mer detaljerat om vad det är för problem i ditt fall.

• Gilla
GIX och 1 till
  • Laddar…
Vi byggde ett Älvsbyhus 2017 och är hur nöjd som helst. Ytterst få anmärkningar på slutbesiktningen som fixades utan problem.

Vitsen med ett forum som "snurrar runt" som du skriver är att det kommer att läsas och nå ut till betydligt fler än en tråd som det inte postas nåt i.

• Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Det går bra att skicka mejl (PM) till varann via ByggaHus istället. Så blir det också lättare att blocka folk som senare visar sig inte ha rent mjöl i påsen;)

H
Jag har inte byggt med Älvsbyhus men läst en hel del om dom.

Om jag har förstått rätt så varierar det en del när det gäller snickarna.

optimum
Vad jag läst så verkar problem inte vara husleverantören utan de som bygger huset.

Vi byggde Sjödalshus på 80-talet och blev otroligt bra. Grannarna byggde från samma husfabrikat men blev INTE bra. Helt olika hantverkare och inte de vi hade. Så fundera på vart problemet sitter.

• Gilla
Mikaelzii
  • Laddar…
T
Bättre om ”erfarenheterna” publiceras på forumet, så blir det officiellt, svider nog mer för Älvsbyhus!

• Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Byggde ett Älvsbyhus Regin 2016. Det har varit ett mindre antal åtgärder som jag velat få åtgärdat, det senaste i början på året. Älvsbyhus har fixat det omgående utan tjafs!
Jag är jätte nöjd med dem!

• Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.