Vi har gjort en större renovering av huset och bl a bytt fasad och fönster. Vi är missnöjda med en del detaljer bland annat en böj på ett fönsterbleck. Jag förstår att man gör på detta sättet för att man inte ska skada sig på ett vasst hörn (detta är på en altan) men går det inte att göra snyggare? Vi tog upp det med snickaren när det var gjort men sedan har vi inte hört något. Tog upp det nu igen när slutfakturan kom och då skulle han höra med plåtis igen. Vad kan jag förvänta mig? Är det rimligt att det ser ut så här?
Vill man nödvändigtvis ha ett runt hörn finns en utmärkt tråd här på Byggahus.
https://www.byggahus.se/forum/threa...er-foenster-moeter-altandoerren.256395/page-2
Inte lika snyggt som ståndfals men väldigt välgjort.
https://www.byggahus.se/forum/threa...er-foenster-moeter-altandoerren.256395/page-2
Inte lika snyggt som ståndfals men väldigt välgjort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag är inte missnöjd av den anledningen att det är gjort med vad du kallar radie utan för att jag tycker det ser slarvigt ut, ojämnt och hackigt. Men eftersom jag inte har någon erfarenhet av sånt här sedan tidigare så vet jag inte vad jag kan förvänta mig. Kanske går det inte att göra bättre om det ska vara rundat? Detta är på en altan. På balkongen har han gjort ett 90-graders hörn, vilket ser riktigt bra ut.1 123abc skrev:
Hantverk är inte exakt utan beror på handlag och ingen detalj blir exakt som det andra.
Om du är missnöjd så är det självklart att du ska tala om det och försöka komma fram till en lösning.
Estetiska fel har man ofta ingen rätt att få åtgärdade kostnadsfritt så länge det inte är tekniskt felaktigt utfört med det sagt så kanske din hantverkare åtgärdar det oavsett då de flesta vill ha nöjda kunder.
Om du är missnöjd så är det självklart att du ska tala om det och försöka komma fram till en lösning.
Estetiska fel har man ofta ingen rätt att få åtgärdade kostnadsfritt så länge det inte är tekniskt felaktigt utfört med det sagt så kanske din hantverkare åtgärdar det oavsett då de flesta vill ha nöjda kunder.
Klicka här för att svara