Har du anlitat Roxi Stenhus och råkat illa ut ? I så fall vill jag gärna att du kontaktar mig. Antingen genom att skicka ett PM eller via e-mail till den här addressen: stenhus@gmail.com

Vi är flera stycken redan som har bildat ett nätverk. Vårt fall liksom de andras kommer att hamna i tingsrätten. Vi kan hjälpas åt genom att utbyta erfarenheter och ge varandra stöd. Din identitet kommer inte att lämnas ut till andra såvida du inte ger ditt medgivande och alla svar behandlas strikt konfidentiellt.

Även ni som har anlitat andra husföretag är givetvis välkomna att utbyta information med oss. Tillsammans är vi starka!

Mvh,
Daniel Gaudin

Redigerat av hempularen som modererat sig själv.

Kan ju bero på att ni låste orginaltråden.....

Den gamla tråden låstes med mitt samtycke. En viss person med suspekta syften (vi vet nog villka som låg bakom) hade börjat spamma tråden. Att utestänga den här individen hjälpte inte då han med stor sannolikhet hade andra signaturer "på lager".

Att köra med smutsiga tricks som detta är kännetecknande för Roxi. Nu senast har det visat sig genom att de har skickat in felaktiga fakturor till Kronofogden.

De har gjort 3 olika anmälningar där samma fakturor dyker upp gång på gång. Det har dessutom gjorts till myndigheter i olika delar av landet.

En utav fakturorna blev faktisk betald innan vi fick beskedet från Kronofogden. Roxi struntade att anmäla detta och nu har vi t.o.m. fått besked om utmätning från Kronofogden. Notera det absurda i att man begär utmätning på en faktura som blev betalad för länge sen.

Det är ytterligare en skandal att en myndighet inte kontrollerar att anmälningarna är korrekta. Ett företag kan i princip anmäla en bluffaktura till Kronofogden och det kan senare leda till en betalningsanmärkning. Allt besvär med att skicka in bestridningar och ordna upp saken läggs på den enskilda individen.

Även underleverantörer/byggare som har råkat illa ut av Roxi, är välkomna att kontakta oss.

Ni är inte ensamma med att bli bluffakturerade utav Roxi. Våra egna byggare, som var tvungna att lämna vårt hus p g a att de inte fick en halv miljon som Roxi var skyldiga dem (medan vi hade betalat alla våra fakturor till Roxi vid den tiden), har blivit bluffakturerade. Och det är inte några små summor det handlar om.

Hur mycket utav Roxis omsättning innehåller bluffakturering som har och kommer att hamna i tingsrätten ?

Xang0 skrev:
Har du anlitat Roxi Stenhus och råkat illa ut ? I så fall vill jag gärna att du kontaktar mig. Antingen genom att skicka ett PM eller via e-mail till den här addressen: stenhus@gmail.com

Vi är flera stycken redan som har bildat ett nätverk. Vårt fall liksom de andras kommer att hamna i tingsrätten. Vi kan hjälpas åt genom att utbyta erfarenheter och ge varandra stöd. Din identitet kommer inte att lämnas ut till andra såvida du inte ger ditt medgivande och alla svar behandlas strikt konfidentiellt.

Även ni som har anlitat andra husföretag är givetvis välkomna att utbyta information med oss. Tillsammans är vi starka!

Mvh,
Daniel Gaudin
Nu har jag inte följt med i svängarna vad gäller era bekymmer med roxi stenhus, men jag tog en titt på deras hemsida och där finns ert hus (antar jag, med tanke på efternamnet) med som en referens och med bilder...vad tycker ni om det egentligen??

Att de har lagt ut bilder på vårt hus utan att vi blev tillfrågade tyckte vi inte alls om. Ovanpå allt påstod de att huset var klart trots att slutbesiktningen inte hade gjorts. Huset blev inte heller godkänt vid slutbesiktningen. Vi har polisanmält detta och det är för närvarande under utredning.

Jag hoppas verkligen att ni når ända fram, man blir verkligen ledsen att höra/läsa om allt sådant, jag har läst om
er i Sydsvenskan och andra tidningar, samt givetvis här också.

Själv är jag nära att börja bygga, dock inte med nämda leverantör efter allt jag har hört

Känns bra att veta att vi kunnat rädda andra familjer ifrån att hamna i samma hemska situation som vi gjort.

Det har kommit till min kännedom att vissa tolkar ett av mina inlägg i den här tråden som ett påstående om att Roxi gör sig skyldiga till bokföringsbrott.

Det har inte fallit mig in att inlägget skulle kunna misstolkas på det viset, men efterssom det inte varit min avsikt att kasta ur mig några sådana elakheter så har jag redigerat mina inlägg i den här tråden. Jag förstår visserligen fortfarande inte hur någon med rimliga kunskaper i det svenska språket kan vantolka mitt lnlägg på det viset.

Min titel som moderator här på forumet har också misstolkats, en moderator är en helt vanlig forummedlem som fått administratorns förtroende att hålla ordning i olika trådar enligt den regelbok vi följer här. Vi får inte någon som helst ersättning vare sig direkt eller indirekt för den uppgiften, det är något vi sysslar med för vårt eget nöjes skull. Det råder alltså inget anställningsförhållande eller liknande mellan forumet och en moderator.

Alla vi som gör inlägg på forumet gör det som privatpersoner oavsett vilken roll vi har här på forumet. Inlägg som jag gör har inget med forumets oficiella ståndpunkt att göra. På samma sätt så blir ev. hot om juridiska åtgärder med anledning av ett inlägg, inte ett hot mot forumet utan ett hot mot mig personligen.

För min del är det nu färdigdiskuterat i den här tråden.

Jasså minsann,

Roxi har tydligen avsatt medel för att bevaka ett forum som detta för att i förlängningen försöka skrämma ev debattörer till tystnad. Jag skymtar en jurist bakom roxifasaden vars råd sväljs med hull och hår av ledningen. Ju mer jag läser här ju mer inser jag hur fam Gaudin måste ha lidit under sitt byggprojekt.

Man förstår nu att Roxis kundbemötande i fallet med fam Gaudin snarare är än en del av företagets policy än en serie olyckliga omständigheter under byggprojektets gång. Man begränsar sitt agerande till att vara juridiskt korrekt, sett ur ett riskkbedömningsperspsktiv, före att sträva mot att hålla kunden skadeslös. I nuläget tror jag att ledningen för Roxi insett att detta varit en förkastlig strategi, byt då strategi och juridiska rådgivare med den. Kunden är ju din enda tillgång, utan kunden stannar verksamheten och det blir dags att ta fram en ny affärsidé.

Kör på Daniel, byggmarknaden är vikande.....

/MF

Jag slutar aldrig att förvånas över att det finns människor som lägger ner tid på att hota andra för att de endast uttrycker sina åsikter. Jag tycker inte alls att du eller någon annan ska sluta med att ha en åsikt i den här tråden. Det är just därför byggahus.se finns. Vi bor i ett fritt land där vi ska kunna säga vår åsikt utan att bli hotade med juridiska åtgärder. Antagligen uppfattades dina inlägg som ganska nära sanningen och därav hotet du fick.

Vi uppskattar allt stöd och alla de inlägg ni gör i den här tråden. Fortsätt med det.

Hejsan jag läste nu Roxistenhus finansiella rapport. Jag blev mäkta förvånad när jag såg en ett aktiekapital på 730Tkr , vilket i min värld och alla andra som kan prefix betyder 730000000000000kr, men som tydligen menas 730000kr om man muliplicerar värdet på aktie med antaleta aktier. Ett T står ju för terra och k betyder kilo. Hur vanligt är detta att man blandar om sådana här saker i affärsvärlden? Det är ganska stor skillnad...

maggan9 skrev:
Hejsan jag läste nu Roxistenhus finansiella rapport. Jag blev mäkta förvånad när jag såg en ett aktiekapital på 730Tkr , vilket i min värld och alla andra som kan prefix betyder 730000000000000kr, men som tydligen menas 730000kr om man muliplicerar värdet på aktie med antaleta aktier. Ett T står ju för terra och k betyder kilo. Hur vanligt är detta att man blandar om sådana här saker i affärsvärlden? Det är ganska stor skillnad...
tkr och mkr används ofta i de finansiella rapporterna. Googla på Tkr så får du se :)
T ex den här som är för jan-juni 2007
Tillägg:
"För hela tusentals respektive miljontal kronor är förkortningarna kSEK och MSEK (för kilo- respektive mega-) relativt vanligt förekommande i årsredovisningar och liknande dokument, medan GSEK (för giga-) är mycket ovanligt, framför allt på grund av att belopp på flera miljarder sällan förekommer i enstaka poster utan bara i större sammanställningar, då man kan leva med att notera ett belopp som "3 425 MSEK".
Förkortningarna "tkr", "Mkr", "mnkr" och "mdkr" dyker också upp, och står då för "tusen", "miljoner" respektive "miljarder kronor". Förkortningen "mkr" för "miljoner kronor" är mindre lyckad, då den (i enlighet med SI-systemet) även kan tolkas som "tusendels kronor", men icke desto mindre relativt vanlig."
Kopierat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk_krona

Roxitråden har helt klart hjälp oss att avstå från att bygga med Roxi. Vi hade kollat på en av Abbekåstomterna som vi ville ha när vi googlade på Roxi och hittade trådarna i detta forum. Det känns lite tråkigt, för tomterna ligger bra och området har potential att bli trevligt, men att bygga med Roxi är inte ens ett alternativ längre.
Så tack för att ni delar med er av era erfarenketer, det betyder mycket för oss och säkert många fler.
/Samuel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.