Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har anlitat ett golvföretag till att lägga klinkers i våra garage. Problemet är att att det är ojämnt på ett sätt som gör att vattnet liksom stannar i pölar... Vi kan även se att klinker plattorna är ojämn mot varandra. Dessutom rinner vattnet inte ut mot de ställen vi kom överrens om. :( Är det så att man som golvläggare inte har samma krav på finish i ett garage?! :confused:

Hej!
Man ska ju inte slarva bara för man är i ett garage, avrinning är ju lika viktigt där, framförallt om ni tidigare kommit överrens om hur vattnet skulle rinna. Tycker ni ska reklamera...Gör om - gör rätt!

Lycka till!

Tack för uppbackningen! Vi har kommit överrens om ett pris på 50 000 kr. Lite svårt att presentera detta för firman att vi betalar inte förrän ni har gjort ett riktigt jobb! Phuu gillar inte konflikter med sura miner vilket jag känner på mig att det kommer bli. Men till frågan - om vi kommer överrens om att vi kan godkänna arbetet trots felen, vad är då ett skäligt pris? Firman kommer ju säga att de haft kostnader för personal, material osv. Säkert gått mer material och timmar än beräknat enligt dom också... Hur för man en diskussion gentemot firman?! Mkt tacksam för mer input både för att "gör om gör rätt" och för hur man kan komma överrens om ett skäligt pris!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.