Hej!

Utedelen på min värmepump har börjat låta oerhört mycket nu när det börjat bli lite kallare

Har bifogat 2 filmer.
I den ena låter de nästan som fågelkvitter och i den andra som en skördetröska/båtmotor

Detta kan väl inte vara normalt?
Den är ca 4,5år gammal.

Jag har ringt och fått tid för felsökning men av ren nyfikenhet vill jag se om någon annan också upplevt samma? Och vad ljudet kan vara?
 
Det vibrerar ganska rejält också när den drar igång tröskverket.

IVT har 6-års utökad garanti på värmepumpen "i sin helhet" om man servar den enligt deras rek ( vilket jag gjort ), så jag hoppas att den täcker reparationen såfall.

Sen kan man ju tycka att de borde hålla längre än 4,5år. Blir ju minst 1 byte till under livslängden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.