Det har börjat ge ett skrapljud på vår automower när den klipper. Har lite stora rötter i trädgården som den ofta kör över. Bytte knivar igår, såg då att de gamla skruvskallarna skrapat en fåra i skyddsplåten. Nu skrapar det som attan när jag startar den igen. Nästan värre än innan jag bytte knivar, dessa satt dessutom löst så skruvar gick att ta loss med fingrarna. Någon som har tips? När jag lägger maskinen ”på rygg” och snurrar plåt o knivar löper det fritt men den klipper ju med plåten nedåt så antar det är då den skrapar. Har svårt att tro att fåran i plåten ger skrapljud men kanske den blivit skev?🥴