Kom hem idag och noterade att värmepumpen larmade för:
12.7.13 Fel på eltillskott E21.E2

Återställde överhettningsskyddet och larmkoden försvann.

Har dock med jämna mellanrum (ibland 20 sek, ibland flera minuter) ett missljud från den svarta cirkulationspumpen (Wilo Stratos Para 25/-9)

Displayen säger ’Tillskott Blockerat’
T3 Varmvatten är bara 20,4 grader och kompressorn verkar inte hoppa igång.

Har återstartat allt samt rengjort filtret i utemodulen.

Tacksam för tips :)
LCD-display för värmesystem, visar status och temperaturer, grönt lysande strömbrytarknapp, kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystemets kontrolpanel visar temperaturinställningar och status för värmepump. Grönt ljus indikerar påslaget läge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital kontrollpanel visar temperaturer och datum, förmodligen för uppvärmningssystem. Det är torsdag, 14 september 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmepumpskontroll med temperaturvisningar och driftstatus. Påslagen grön lampa och navigationsknappar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där ljudet är den där pumpen som skriker "Snälla, låt mig dö"!
Dags att byta.
 
  • Gilla
ansee
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.