Byggahus.se
Köpte en lägenhet för några veckor sen men missade pinsamt nog totalt att denna konstruktion inte fungerar alls som säkert detta forum inser lätt (tvättmaskinen rör sig så klart och skakar sönder konstruktionen pga för lite luft mellan maskinen och bänken). Jag inser det lönlösa att klaga på säljaren/mäklaren då detta ingår i undersökningsplikten.

Så frågan är om det finns något att göra för att göra så det funkar att använda maskinen? Jag har inte kommit på något vettigt sätt att lösa problemet.

Tvättmaskin under en trång arbetsbänk i ett kaklat badrum med synlig skakproblematik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Med en rätt injusterad tvättmaskin borde det kunna funka kan jag tycka. Det ser ut att finnas lite luft.
 
Byurn Byurn skrev:
Med en rätt injusterad tvättmaskin borde det kunna funka kan jag tycka. Det ser ut att finnas lite luft.
Hmm, kan ligga något i det. Golvet är inte helt plant (dom har lyckats få till ett vettigt fall vid golvläggningen) så det första att kolla är att den står plant. Lite för lite luft för att få in vibrationsdämpare under fötterna eller det finns varianter som bygger minimalt på höjden?
 
Och är det en ny maskin se till att transportskruvarna på baksidan är borttagna, annars skakar det rejält!
 
  • Gilla
mrNem
  • Laddar…
T
Mmm....är det en ny tvättmaskin du har satt in?
 
Uttagna transportskruvar och skruvat fötterna så den står stabilt så ska det nog funka. Kolla det och sen om det inte funkar så är det väl till att bygga om skåpet
 
T tank77 skrev:
Mmm....är det en ny tvättmaskin du har satt in?
Nja, den var där när jag köpte lägenheten men den har aldrig varit använd vad jag förstår. Så teorin om att den är kasst injusterad är nog trolig,

Frågan är om den centimeter som finns tillgodo på varje sida är tillräcklig men ska jag tolka svaren ovan så ska det vara möjligt att få den så pass stabil att det kan funka.
 
Ja det kan absolut räcka.
 
  • Gilla
mrNem
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Uttagna transportskruvar och skruvat fötterna så den står stabilt så ska det nog funka. Kolla det och sen om det inte funkar så är det väl till att bygga om skåpet
Japp, ska prova det. När jag körde den så flyttade den sig också rejält mycket. Är det läge att skaffa någon form av vibrationsdämpare/glidstopp i still med https://www.clasohlson.com/se/Vibra...ft3xYOI_s4K66lOcNI4NtyKuZIBylXFgaAnOqEALw_wcB? Det får ju inte bygga mycket på höjden heller.
 
T
M mrNem skrev:
Nja, den var där när jag köpte lägenheten men den har aldrig varit använd vad jag förstår. Så teorin om att den är kasst injusterad är nog trolig,

Frågan är om den centimeter som finns tillgodo på varje sida är tillräcklig men ska jag tolka svaren ovan så ska det vara möjligt att få den så pass stabil att det kan funka.
Troligtvis har den transportsäkringarna kvar, för då hoppar den som attans. Annars så ska knappt maskinen röra på sig, bara den stå plant och på alla fyra fötterna så ska den klara ditt hål utan problem, du har ju gott om plats vad man ser på bilden,

Dra ut tvättmaskinen och kolla så att transportsäkringarna inte sitter kvar.........

 
T tank77 skrev:
Troligtvis har den transportsäkringarna kvar, för då hoppar den som attans. Annars så ska knappt maskinen röra på sig, bara den stå plant och på alla fyra fötterna så ska den klara ditt hål utan problem, du har ju gott om plats vad man ser på bilden,

Dra ut tvättmaskinen och kolla så att transportsäkringarna inte sitter kvar.........

[bild]
Tack, låter lovande :)
 
Mattan ska inte behövas, en maskin med rätt justerade fötter står still och vibrerar typ 5mm
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Mattan ska inte behövas, en maskin med rätt justerade fötter står still och vibrerar typ 5mm
Och vibrerar den mer är ju något fel.
 
Vill bara uppdatera med att allt löste sig när vi tagit bort transportsäkringarna. Då funkade allt perfekt :D
Men slutar aldrig förvånas över "byggare" som sätter in en pryl som inte korrekt uppsatt. Tackar för inputen så vi löste detta snabbt och smidigt.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.