Jag har precis testat Mirka Handy och är supernöjd! Jag köpte till en 4 meter lång slang att koppla till grovdammsugaren (en gammal Kärcher) och det gör att man inte behöver flytta runt den så ofta. Finns också som en sats med allt man behöver. Jag använde Abranet storlek 80 och den slipade nästan för bra och dammade nästan ingenting. Ska köpa på mig 120 och 240 också. Bra pris på K-rauta. Enda problemet är att filtret i min grovdammsugare sätts igen av slipdammet lite då och då. Funderar på att köpa en ny.

Vad rekommenderar ni för grovdammsugare som inte sätts igen av en massa slipdamm?

https://www.k-rauta.se/produkt/hand...F29nTWb7Ix4bLUmgw5MSeUxj9arewKVUaAq9dEALw_wcB

6416868904635

• Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
S
Håller med, Mirka slipkloss o Abranet är suveränt bra , har en Kärcher wd6 P och använder alltid påse i den

S
Använd påse i dammsugaren så går det bra! O håller med om att det är sjukt bra pryl!

En grovdammsugare med automatisk filterrengöring är mycket trevligt när det ska slipas.

• Gilla
traceour
  • Laddar…
E Elnovis skrev:
Vad rekommenderar ni för grovdammsugare som inte sätts igen av en massa slipdamm?
Det finns ingen dammsugare där filtret och/eller filtret eller påsen inte sätts igen. Dammsugarens uppgift är ju att fånga upp dammet... Med påse tar det lite längre tid, men blir dyrare i längden.
Jag kör bara med filter och skakar ur det då och då (saknar automatisk urskakning lite grann). Jag har två filter så jag kan alternera och tvätta det ena när det börjar bli för skitigt.

Finns två modeller av Mirka slipkloss när jag kikar på K-rauta, är det någon större skillnad förutom olika design på handtaget?

Mirka slipkloss startkit med handtag, slipmaterial och dammsugarslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mirka Handslipstöd Handy Grip i gult och svart med ergonomiskt handtag.
Skapa konto

B Bulten37 skrev:
Finns två modeller av Mirka slipkloss när jag kikar på K-rauta, är det någon större skillnad förutom olika design på handtaget?

[bild] [bild]
Den grå är 70x198mm. Jag tycker den gula som är större (80x230mm) är bättre. Annars ser jag ingen skillnad.

B Bulten37 skrev:

[bild] [bild]
Jag köpte min Mirka för några år sedan men skulle till att använda den först nu. Men blev inte riktigt klok på hur den koniska änden av slangen skulle anslutas till grovdammsugaren. Har en Kärcher, tror det är en WD6. Snälla hjälp...

Om jag inte missminner mig , klicka lös handtaget från dammsugarslangen ,och skjut in den koniska delen i hålet.
Händer demonterar ett dammsugarhandtag från en slang och visar hur den koniska delen kan skjutas in i en öppning.
Skapa konto

Men jag har en sån här. Gick visserligen att sätta direkt mot dammsugarbehållaren och sen täta med lite isolering som sugs på plats, men det kändes som en b-lösning
Flexibel dammsugarslang med anslutningsmunstycke.

S S_B_O skrev:
Men jag har en sån här. Gick visserligen att sätta direkt mot dammsugarbehållaren och sen täta med lite isolering som sugs på plats, men det kändes som en b-lösning
[bild]
Jo det vet jag men om du tar bort handtaget passar den väl i slangen? Har för mig att det är så jag brukar göra med samma uppsättning.

S
S S_B_O skrev:
Jag köpte min Mirka för några år sedan men skulle till att använda den först nu. Men blev inte riktigt klok på hur den koniska änden av slangen skulle anslutas till grovdammsugaren. Har en Kärcher, tror det är en WD6. Snälla hjälp...
Till WD6 följer det med en liten adapter som passar i konans hål , ta bort metall-röret på dammsugaren så passar adaptern

Med cyklon så slipper man göra rent filter eller köra med påse.

Jag sätter konan rakt i cyklonen eller dammsugaren, man får slå på den först så hålls den på plats

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
S stenna skrev:
Till WD6 följer det med en liten adapter som passar i konans hål , ta bort metall-röret på dammsugaren så passar adaptern
Är det den här adaptern?

Svart adapter med koniska sektioner för röranslutning.

• Gilla
Evenstar
  • Laddar…
Jag håller med nino, skaffa cyklon, det är hur bra som helst. Finns för runt 300 kr på amazon.

• Gilla
MLindstrom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.