Jag har precis testat Mirka Handy och är supernöjd! Jag köpte till en 4 meter lång slang att koppla till grovdammsugaren (en gammal Kärcher) och det gör att man inte behöver flytta runt den så ofta. Finns också som en sats med allt man behöver. Jag använde Abranet storlek 80 och den slipade nästan för bra och dammade nästan ingenting. Ska köpa på mig 120 och 240 också. Bra pris på K-rauta. Enda problemet är att filtret i min grovdammsugare sätts igen av slipdammet lite då och då. Funderar på att köpa en ny.
Vad rekommenderar ni för grovdammsugare som inte sätts igen av en massa slipdamm?
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...F29nTWb7Ix4bLUmgw5MSeUxj9arewKVUaAq9dEALw_wcB

Vad rekommenderar ni för grovdammsugare som inte sätts igen av en massa slipdamm?
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...F29nTWb7Ix4bLUmgw5MSeUxj9arewKVUaAq9dEALw_wcB
Det finns ingen dammsugare där filtret och/eller filtret eller påsen inte sätts igen. Dammsugarens uppgift är ju att fånga upp dammet... Med påse tar det lite längre tid, men blir dyrare i längden.E Elnovis skrev:
Jag kör bara med filter och skakar ur det då och då (saknar automatisk urskakning lite grann). Jag har två filter så jag kan alternera och tvätta det ena när det börjar bli för skitigt.
Finns två modeller av Mirka slipkloss när jag kikar på K-rauta, är det någon större skillnad förutom olika design på handtaget?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte min Mirka för några år sedan men skulle till att använda den först nu. Men blev inte riktigt klok på hur den koniska änden av slangen skulle anslutas till grovdammsugaren. Har en Kärcher, tror det är en WD6. Snälla hjälp...B Bulten37 skrev:
Jo det vet jag men om du tar bort handtaget passar den väl i slangen? Har för mig att det är så jag brukar göra med samma uppsättning.S S_B_O skrev:
Till WD6 följer det med en liten adapter som passar i konans hål , ta bort metall-röret på dammsugaren så passar adapternS S_B_O skrev: