Ellenkaramellen Ellenkaramellen skrev:
Nej. Jag och barnen (tonåringar) flyttade tillbaks och konstaterade efter ett tag att det fortfarande funkar för oss. Och jag har bestämt mig för att bo kvar tills jag blir utburen.
Satsade på att göra vid trädgården istället. Två nya uteplatser, större infart, grusgångar, rabatter, ny gräsmatta och växthus.
Och inom 5-7 år har båda barnen pluggat klart och flyttar (förhoppningsvis) ut, och då är det fortfarande perfekt för mig.
Kul att du frågade, måste jag säga.
Jag såg att du svarade bra på nån annan tråd och hittade denna.

Jag tänkte faktiskt att det där huset såg väl helt ok ut. Jag har ju själv flyttat till hus och det jag märkt kan spela roll är oftast antalet rum (jag fick mitt för ett bra pris just då barnfamiljerna inte gillade det). Men du har ju både sovrum och yta som går att disponera fritt :)

Appendix Appendix skrev:
Jag såg att du svarade bra på nån annan tråd och hittade denna.

Jag tänkte faktiskt att det där huset såg väl helt ok ut. Jag har ju själv flyttat till hus och det jag märkt kan spela roll är oftast antalet rum (jag fick mitt för ett bra pris just då barnfamiljerna inte gillade det). Men du har ju både sovrum och yta som går att disponera fritt :)
Tack! Kul när nån tycker man bidragit med nåt vettigt. Ja, jag kommer att ha rum så det blir över den dag barnen flyttar. Många blir förvånade över att det går att ha nästan 5 rum och kök på 93 kvm utan att det känns trångt.

Lycka till med ditt nya hus!

Ellenkaramellen Ellenkaramellen skrev:
Jag har ett hus med 3 sovrum (2 st på 12 kvm vardera och 1 på 7,5 kvm), 1 badrum med TM och TT, vardagsrum och litet allrum som sitter ihop med hallen. Köket är öppet mot vardagsrummet som har en öppen spis med insats, en vinkel av vardagsrummet kan användas som kontorsdel. Låter väl bra? Allt detta är på totalt 93 välplanerade kvadratmeter, renoverat och tillbyggt 2008. Jag har ritat och byggt det åt mig och mina två barn. Jag har dock funderat på om antalet kvadratmeter är avskräckande för en familj som är större än min. Hade ni åkt och tittat på ett hus på under 100 kvm om ni har en familj på 4 personer?
Hur litet hus skulle ni kunna tänka er? 100? 110? 120? 130?
Har haft det till salu 2 gånger utan framgång. Funderar på att bygga ut.

[bild]
Det är väl klart att har man eb familj på 4, så önskar man mer än 93 kvm. Men ekonomiska realiteter kan innebära att man får titta efter ett välplanerat mindre hus.

En mer sannolik köpare har en mindre familj. Ex. ett par som flyttar till hus från en trång lägenhet, och ännu inte har barn, eller kanske nyligen fått sitt första. Flyttar man från 40 kvm med en baby, så är 93 kvm osannolikt stort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.