6 925 läst ·
58 svar
7k läst
58 svar
Minsta ip44 kopplingsdosa
Sida 1 av 4
Beror förstås på vad det är för kabel.
Cat6?
Krympslang över en lödd skarv är väl det "minsta" man kan ha. Krympslang finns ju i en mängd olika färger. Tex. https://www.clasohlson.com/se/search?text=krympslangssortiment
Eller https://ledmegastore.se/stromforsor...NzhS366Mhu0ktMMJrIq7rtdfKIMzt6lBoCU-kQAvD_BwE
Finns i svart och vitgrå
Eller https://ledmegastore.se/stromforsor...NzhS366Mhu0ktMMJrIq7rtdfKIMzt6lBoCU-kQAvD_BwE
Finns i svart och vitgrå
Förresten @polarsson , varför kör du inte med wifikameror?
Bara man inte tvinnar upp den alltför mycket borde det gå bra att löda. Kraven på kabel/skarv gäller främst för långa längder och höga hastigheter i störande miljöer.
Det är sällan man som privatperson har typ 50 meter lång kabel som man ska köra 10gbit över.
Det är sällan man som privatperson har typ 50 meter lång kabel som man ska köra 10gbit över.
Nu var ju inte frågan ställd till mig, man jag kan ge några orsaker till att inte köra över Wi-Fi:ricebridge skrev:
Billigare apparater (för hemmabruk) har ofta ganska dåliga Wi-Fi chip och antenner, jag tappade ofta förbindelsen med min kamera som satt 5 meter från routern (bara en yttervägg och resten fri sikt).
Kan vara knepiga att koppla in, vissa kräver att man stänger av 5ghz nätet under installation.
Dom tar bandbredd som man kan vilja använda till andra saker. Bandbredden i Wi-Fi är begränsad och alla delar på samma.
Ossj, bra tankar som jag inte tänkt på!lnilsson skrev:
Nu var ju inte frågan ställd till mig, man jag kan ge några orsaker till att inte köra över Wi-Fi:
Billigare apparater (för hemmabruk) har ofta ganska dåliga Wi-Fi chip och antenner, jag tappade ofta förbindelsen med min kamera som satt 5 meter från routern (bara en yttervägg och resten fri sikt).
Kan vara knepiga att koppla in, vissa kräver att man stänger av 5ghz nätet under installation.
Dom tar bandbredd som man kan vilja använda till andra saker. Bandbredden i Wi-Fi är begränsad och alla delar på samma.
Monterar man ip-kameror utomhus så vill man nog inte ge de människor man eventuellt vill filma vad de har för sig möjligheten att störa kamerorna...
Jo det går ju, det också, men kräver lite mer fotarbete och att man visar sig.