https://www.toolab.se/produkt/Senco-MA06180-Kompressor-15hp-8-bar-Oljefri

Grön och svart oljefri Senco-minikompressor med reglage och logotyper, avsedd för montering i systainer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en idé om att montera en minikompressor i en systainer och har fastnat för denna.

Den borde passa i en systainer4 När man tagit bort ett par plastdetaljer.

Festool systainer T-LOC i vit och grön färg för förvaring eller modifikation för minikompressorinstallation.
Skapa konto

Men två frågor. Läkningen av kompressorn, går det att leda om så att man kan tömma den på vätska utanför systainern?

Redigerat:
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
A
Det måste ju gå att få dit en koppling och en rörstump istället för pluggen som sitter.

Kul ide! Borde ta ner ljudet en del, kanske ännu mer med dämpmattor limmade på insidan och undvika att kompressorn har direktkontakt med lådan?

Coolt! Tror att du kan hitta lite info på YouTube från andra som gjort liknande projekt.
Kom nu bara ihåg att redovisa ditt projekt här.

nanowire skrev:
Kul ide! Borde ta ner ljudet en del, kanske ännu mer med dämpmattor limmade på insidan och undvika att kompressorn har direktkontakt med lådan?
Bara att komma ihåg att en kompressor ger en hel del värme vid drift, så kylning kan behövas

Jonas_81 skrev:
Bara att komma ihåg att en kompressor ger en hel del värme vid drift, så kylning kan behövas
Fälla in en digital termometer i locket kanske?

P
logic skrev:
Nu vet jag inte om du har övervägt att köpa en färdig lösning direkt, för det finns systainerkompressorer.

[länk]

Spännande projekt!
Schneider va ju "Festool Gmbh TTS ägt men nu är dem fristående inom atlas copco koncernen tydligen, trodde i min enfald att de skulle släppa en Festool version och mjölka lite kunder på pengar :rolleyes:

http://mortenmaskin.com/product.html/compressor-70?category_id=2843 ganska dyr med men vill ha faktorn är stor :)

om du vill så kan jag prova om den passar.
jag råkar ha en sådan kompressor och sys 4or

Ivar Nelson skrev:
om du vill så kan jag prova om den passar.
jag råkar ha en sådan kompressor och sys 4or
Vore kanon :))

Kan konstatera att det inte går att få ned kompressorn utan modifikationer.

Kompressor som inte får plats utan modifikationer, står på grå låda märkt "KIWITOOLS".
Skapa konto

Aerfast kompressor som inte ryms i grå plastback, behöver modifikation för att passa.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
A
Med lite vilja, och en sula storlek 40 eller större, ser det ut att kunna gå alldeles utmärkt dock.

Du ska inte behöva plocka isär halva kompressorn Ivar, men om man plockar bort plastkåpan kanske den blir så pass mycket mindre att det går?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.