GKF 600 från UK är inte samma modell som säljs här i Sverige, den kommer enbart med 1/4" chuckar och det går inte att använda 8mm chucken som säljs med den svenska modellen utan större ombyggnation. Det kan vara därför priset är något lägre på Axminster då bara en chuck medföljer.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag har för mig att Dewalt har en liknande maskin i sortimentet. Även om det är populärt att påstå att Dewalt bara är gula B&D, är fräsarna oftast riktigt trevliga.

Axminster gav riktigt dålig omdömen till Boschen. Själv har jag svårt att välja mellan Makitan eller Dewalten :/

Edit: Makitan är billig i Sverige, i princip samma pris som från utlandet :)

Ser man till betygen på enbart fräs (utan sänkenhet) verkar majoriteten nöjda?
Över 4 i snitt.
Betygen på combon med sänkenhet ligger på +3.

Man ska nog inte förvänta sig att få en handöverfräs när man köper en kantfräs med sänkenhet. :)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Förresten: Någon som har erfarenhet av att byta sladdar till svensk standard? Busenkelt + Clas Ohlson eller krångligare än man tror?

Lime113 skrev:
Förresten: Någon som har erfarenhet av att byta sladdar till svensk standard? Busenkelt + Clas Ohlson eller krångligare än man tror?
Byta kontakt ska väl räcka, och bör inte vara några problem.

Jag sågade av sladden på min sänksåg, och det var tämligen snabbt gjort att klippa av, och montera om den.

Är det 230 så känns adapter trevligast. Även om garanti ska gälla vid byte av kabel så kan saker alltid strula till det :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.