Vill stänga till dessa rör vid renovering. Vad behövs?
Har inte mätt diametern ännu så frågar inte om mått utan om vilka produkter som behövs för att säkerställa att vattnet inte tränger igenom då vi ska använda vattnet i andra delar av huset.

Rörmokaren kommer komma och flytta rören då köket ska till en annan del av huset så lösningen ska bara vara tillfällig och för att stoppa vattnet.

Vad tänker ni? :)

• Två exponerade vattenrör med öppna ändar framför en trävägg, tillfällig lösning efterfrågas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lock eller plugg beroende på gängorna.

Smidigast är nog att gänga ur den övre delen och ta med den till en butik så du får rätt direkt.

• Gilla
Justbritz
  • Laddar…
T
Då varken du eller jag är rörmokare så skulle nog du, som jag, göra enklast möjliga och minimera risken för att det ska börja läcka. Då skulle jag nog köra med en variant likt den jag länkade till. Tar du bort den så är det säkert risk för att det inte blir tätt igen utan lin och grejer. Lättare att då köpa några olika storlekar av lock och testa, locken är inte lika lätt att få fel..

• Gilla
Justbritz
  • Laddar…
J Justbritz skrev:
Vill stänga till dessa rör vid renovering. Vad behövs?
Har inte mätt diametern ännu så frågar inte om mått utan om vilka produkter som behövs för att säkerställa att vattnet inte tränger igenom då vi ska använda vattnet i andra delar av huset.

Rörmokaren kommer komma och flytta rören då köket ska till en annan del av huset så lösningen ska bara vara tillfällig och för att stoppa vattnet.

Vad tänker ni? :)
Blindplugg med gummipackning. Det blir bomtätt, enklast o billigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.