Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Jag har börjat putsa mitt, va rätt enkelt faktiskt, har aldrig gjort det innan. Men jag funderar på vad man ska måla med, golvfärg antar jag??!
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Det gick rätt bra, hade med en tvättsvamp o hink och skurade bort lite som kom på golvet.
Jag putsade sockeln invändigt i min 100m2 verkstad på två kvällar.
Mina gipsskivor på väggarna satt ca 10-12mm utanför lecastenarna så det blev praktiskt att lägga igen den nivåskillnaden med putsbruk och sedan dra av utan med en bit träregel som fick styra på väggen. Det blev rakt och snyggt. Jag har inte brytt mig om att måla sockeln.
Mina gipsskivor på väggarna satt ca 10-12mm utanför lecastenarna så det blev praktiskt att lägga igen den nivåskillnaden med putsbruk och sedan dra av utan med en bit träregel som fick styra på väggen. Det blev rakt och snyggt. Jag har inte brytt mig om att måla sockeln.
Du kan väl dra på putsen med en skånska istället för att slå på den som är mycket svårare.mickesundström skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=1lpGo4I_1A0
MVH Stickan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
mörkret på hösten underlättar inte direkt på eftermiddagar efter jobbet så det går lite segt
panelandet är på gång ,i helgen ska gavel två panelas så luftvärmepumpen kommer upp förhoppningsvis i veckan , invändigt börjar det bli klart , putskanten på lecan , smygar vid dörrar samt portmotorer är väl det som är kvar förutom inrede och vatten
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat av moderator:
Jättefint garage 
För lågt i tak för min smak...
För lågt i tak för min smak...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Min fru är av en annan sort.mickesundström skrev:
När jag byggde så undrade hon om jag byggde tillräckligt stort, jooodå det räcker.
Nu är det trångt så jag funderar på att bygga ut och naturligtvis kommer hon med, "vad var det jag sa".
Protte