P
vad gör man enklast av lecasockeln inne ? klinkrar eller putsar ?tänkte putsa ut nivån vid portarna så längeför att få tätt men risken är nog att det grisar nåt djävulskt om jag ska stå med sleven inne :)

Jag har börjat putsa mitt, va rätt enkelt faktiskt, har aldrig gjort det innan. Men jag funderar på vad man ska måla med, golvfärg antar jag??!

P
dammbindare tänkte jag , flagar inte och går fort .

ute gick putsen skapligt , värre att slänga på inne tror det var närmare 50% spill ute och då blir det inte nån vacker syn inomhus:)

Redigerat av moderator:
Det gick rätt bra, hade med en tvättsvamp o hink och skurade bort lite som kom på golvet.

Jag putsade sockeln invändigt i min 100m2 verkstad på två kvällar.
Mina gipsskivor på väggarna satt ca 10-12mm utanför lecastenarna så det blev praktiskt att lägga igen den nivåskillnaden med putsbruk och sedan dra av utan med en bit träregel som fick styra på väggen. Det blev rakt och snyggt. Jag har inte brytt mig om att måla sockeln.

Stickan56
mickesundström skrev:
dammbindare tänkte jag , flagar inte och går fort .

ute gick putsen skapligt , värre att slänga på inne tror det var närmare 50% spill ute och då blir det inte nån vacker syn inomhus:)
Du kan väl dra på putsen med en skånska istället för att slå på den som är mycket svårare.

https://www.youtube.com/watch?v=1lpGo4I_1A0

MVH Stickan

P
Ska göra ett prov vid portarna i e-middag ,tror banne mig att skånskan är enda mur o kletverktyget jag saknar men provar stora skurbrädet och lägga på med

Uppdate?

//AA

P
033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
029.jpg
Skapa konto
:) ja inte är jag snabb med sånt men nu idag fick jag faktiskt strömmen påkopplad .
mörkret på hösten underlättar inte direkt på eftermiddagar efter jobbet så det går lite segt :)

panelandet är på gång ,i helgen ska gavel två panelas så luftvärmepumpen kommer upp förhoppningsvis i veckan , invändigt börjar det bli klart , putskanten på lecan , smygar vid dörrar samt portmotorer är väl det som är kvar förutom inrede och vatten 023.jpg
Skapa konto
027.jpg
Skapa konto
024.jpg
Skapa konto
032.jpg
Skapa konto

Redigerat av moderator:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hur stora portar har du? Sitter och funderar på dubbelgarage med förvaring på sidan. Var ditt 8m brett?

P
Tog lite bredare portar så 3 meter är dom , 8meter är det utvändigt så jag har 60mellan portarna och tror det blev 50 kvar på sidorna
/Micke

Jättefint garage :)

För lågt i tak för min smak... ;)

mickesundström skrev:
har som dom flesta andra en budget och en sambo med åsikter :cool: annars håller jag med helt om att det inte kan bli stort nog
Min fru är av en annan sort.
När jag byggde så undrade hon om jag byggde tillräckligt stort, jooodå det räcker.
Nu är det trångt så jag funderar på att bygga ut och naturligtvis kommer hon med, "vad var det jag sa".

Protte

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Om du nu har prov parkerat två bilar hur mycket plats tycker du har på sidorna om bilarna?

P
inte kört in bilarna än men snart så :)
gissar runt metern åt sidorna aningen mindre mot mitten då jag kollat på garage i samma storlek

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.