21 896 läst ·
52 svar
22k läst
52 svar
Min köksleverantör har DÖTT
Medlem
· Stockholms
· 171 inlägg
Mitt i tråden kommer annons för köksluckor från Ikea.
Jag är ledsen att behöva nämna det, men Ingvar Kamprad har också dött.
Jag är ledsen att behöva nämna det, men Ingvar Kamprad har också dött.
Dheri har ett klockrent svar. Det kan ju vara så att beställda saker ligger och tickar pengar och då kan det vara bara bra att du hör av dig.
Jag ser inte att du svarat på om du betalat något i förskott. I så fall har företaget, alternativt dödsboet en skuld till dig. Den har du all rätt i världen att få reglerad så länge det finns något att reglera mot. Men du får väl avgöra vad som är värt vad här. Det är inte okänsligt att fråga så småningom, dvs relativt snart innan bouppteckning drar igång på allvar. Sen väljer du fortsättningen. Om du får reda på att tanten står med skulder och noll tillgångar efter makens bortgång så får du välja då vad ditt nästa drag är.
Jag ser inte att du svarat på om du betalat något i förskott. I så fall har företaget, alternativt dödsboet en skuld till dig. Den har du all rätt i världen att få reglerad så länge det finns något att reglera mot. Men du får väl avgöra vad som är värt vad här. Det är inte okänsligt att fråga så småningom, dvs relativt snart innan bouppteckning drar igång på allvar. Sen väljer du fortsättningen. Om du får reda på att tanten står med skulder och noll tillgångar efter makens bortgång så får du välja då vad ditt nästa drag är.
Viktigt är väl även om säljaren var ett AB eller enskild firma. Om det första kan ju vara så att det inte är hans respektive som reder ut det. Är det enskild firma så är risken överhängande det drabbar änkan hårt om de redan beställt saker men inte tagit betalt av dig. Förhoppningsvis är det ett AB som är separat från deras privatekonomi, då är det nog att se som vilken konkurs som helst, men skadar inte att vara sjysst så länge det bara kostar dig ett telefonsamtal.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Om det är ett aktiebolag så finns det minst en till styrelseledamot och det går ju att få fram siterna som har företagsinformation. Det är denna person som nu är ansvarig för företaget, oavsett om det gäller att driva det vidare eller att avveckla det.J JohanLun skrev:Viktigt är väl även om säljaren var ett AB eller enskild firma. Om det första kan ju vara så att det inte är hans respektive som reder ut det. Är det enskild firma så är risken överhängande det drabbar änkan hårt om de redan beställt saker men inte tagit betalt av dig. Förhoppningsvis är det ett AB som är separat från deras privatekonomi, då är det nog att se som vilken konkurs som helst, men skadar inte att vara sjysst så länge det bara kostar dig ett telefonsamtal.
Ibland sitter ju mest släktingar ABs styrelser... Så det kan ju vara änkan... Men, lättare om det är ett AB!BirgitS skrev:
När du väl rett ut frågan om luckorna är det dags att leta efter någon ny hantverkare.
Om denne också avlider under arbetets gång tycker jag dock att du bör teckna en livförsäkring på den tredje i samband med kontraktsskrivning.
Om denne också avlider under arbetets gång tycker jag dock att du bör teckna en livförsäkring på den tredje i samband med kontraktsskrivning.
Hej gubben lever, tråden kan stängas!!!
För den intresserade fortsätt läs...
Jag ringde hans änka och beklagade sorgen för till min förvånan höra att han visst lever men tyckte jag vart för detaljerande, så han har ignorerat mig. Jag blev ledsen, har väntat i 3 veckor och försökt komma i kontakt, utöver alla möten vi haft. Men jag är dum och ställer mycket frågor kanske folk blir irriterade. Nu blir det HTH gds istället.
Jag ringde hans änka och beklagade sorgen för till min förvånan höra att han visst lever men tyckte jag vart för detaljerande, så han har ignorerat mig. Jag blev ledsen, har väntat i 3 veckor och försökt komma i kontakt, utöver alla möten vi haft. Men jag är dum och ställer mycket frågor kanske folk blir irriterade. Nu blir det HTH gds istället.
Ja, om han fejkade sin egen död, så var du nog lite av en jobbig kund jaKycklingen skrev:
Hej gubben lever, tråden kan stängas!!!