Ja, de var ju här igår. Pekade ut har jag ville ha grejerna, att de skulle in på 120 cm höjd genom väggen, sedan upp längs taket bort till en hörna där jag monterat uttag.
Blev inte som jag tänkt...
Lämnade de ensamma i en kvart, och då beslöt han att dra vågrätt istället, och efter som fibern var för kort, så hamnade skarvdosan mitt på väggen.
Utsidan såg jag sedan, där hade de nog inte mätt innan borrning
Hur räddar man detta? Om man flyttar skarvdosan snett uppåt höger, tänker jag mig slacka på fibern så att den på utsidan går att dra rakt ner i marken och klämma på nåt rör där och kanske fortsätta med plåten över sockeln. För mellan skarvdosan och konvertern är det väl vanlig fiber patch-kabel?
Inte imponerad av deras yrkesskicklighet.
Blev inte som jag tänkt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lämnade de ensamma i en kvart, och då beslöt han att dra vågrätt istället, och efter som fibern var för kort, så hamnade skarvdosan mitt på väggen.
Utsidan såg jag sedan, där hade de nog inte mätt innan borrning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur räddar man detta? Om man flyttar skarvdosan snett uppåt höger, tänker jag mig slacka på fibern så att den på utsidan går att dra rakt ner i marken och klämma på nåt rör där och kanske fortsätta med plåten över sockeln. För mellan skarvdosan och konvertern är det väl vanlig fiber patch-kabel?
Inte imponerad av deras yrkesskicklighet.
Det där måste väl gå att reklamera? De har inte gjort ett vettigt jobb överhuvudtaget...
Det är själva fan att man inte kan lita på folk och att de frågar om de är osäkra.
Rätta mig om jag har fel, men fibern ser ut att komma från höger på bilden. Varför drog man inte in den direkt i den hörnan där du har den aktiva utrustningen?
Det är själva fan att man inte kan lita på folk och att de frågar om de är osäkra.
Rätta mig om jag har fel, men fibern ser ut att komma från höger på bilden. Varför drog man inte in den direkt i den hörnan där du har den aktiva utrustningen?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 515 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 515 inlägg
Klart det blir bättre om du reklamerar, kan nästan garantera att de kör såna fulinstallationer på löpande band och kör på tills någon klagar. Om inte deras chef vet vad dom lämnar efter sig för skitjobb så lär det aldrig bli någon skillnad.
Jösses, såg inte denna tråden förrän nu. Låter som enda vägen om de inte hört av sig angående din reklamation. Spontant tycker jag dock 900 pix låter billigt för att åtgärda det där.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 292 inlägg
Vilka klåpare! Har själv gjort x antal hundra sådana installationer och är väldigt lyhörd på kundens önskemål. Skulle aldrig kunna lämna ett sådant jobb efter mig...
Ring kundtjänst och var förbannad på dem för att de skickar en fakturapåminnelse trots att du reklamerat och kräv att fakturan och påminnelsen rivs tills vidare, och att du får en skriftlig bekräftelse på detta.
Faktura bestridas bäst med klassiskt brev där man sparar en daterad kopia.
Faktura bestridas bäst med klassiskt brev där man sparar en daterad kopia.
Redigerat:
Ringde kundtjänst då för en månad sedan, och de skulle genast skicka en entreprenör att kontakta mig för rättelse. De sköt på påminnelsen i en månad, då borde det var fixat. I förra veckan kom då denna påminnelse, och under den månaden hade jag inte hört någonting. Skall väl ringa igen idag då.
Nu är det snart årsslut, måste hela beloppet vara betalt innan årsskiftet för att det skall bli ROT-avdrag (3000
I Villkoren står det att de ansvara för att ansökan är korrekt, och jag för utrymme. Menar på att det är i deras intresse att fixa detta snarast. 
Edit: Nu fick jag besked om att de skulle höra av sig i veckan...
Nu är det snart årsslut, måste hela beloppet vara betalt innan årsskiftet för att det skall bli ROT-avdrag (3000
Edit: Nu fick jag besked om att de skulle höra av sig i veckan...
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 200 inlägg
Som jag fattade det den gången vi sprang omkring för att hitta en öppen bank som kunde göra en direkt överföring för att räkningen skulle bli betald på rätt sida årsskiftet (vi fick fakturan sent...) så måste pengarna vara betalda på rätt år. Om man bara betalar en del, så är det den delen som blir föremål för ROT, inte det man betalar senare.-MH- skrev:
Så det sätter ju press i fel riktning för den som vill hålla inne betalningen. Vet inte om att det skulle finnas specialregler för det. Får väl betala till en advokat då, som håller pengarna, men oavsett så lär ju en sådan abbrovinsh hamna i domstol, och det är det ju knappast värt...
