21 870 läst ·
67 svar
22k läst
67 svar
Min infart/utfart!! Problem
Tvärtom, gamla vägar är svåra (dyra!) att "döda". Det är inte ovanligt med gamla fastigheter som genomkorsas av gamla, vägar som ingen använt på +50år, som idag knappt ens är traktorspår, men markägaren får ändå inte gräva upp "vägen"...timmelstad skrev:
Redigerat:
Problemen är väl snarare andra.Troberg skrev:
Som att det är väldigt kraftsugande. Det kräver sin person, alla fixar det inte. Och man ska veta någorlunda vad man pysslar med.
Inte en business att ge sig in i för vem som helst helt enkelt, och inte något jag skulle råda någon till, om jag får säga det själv...
Prata med Lm i dag. Vi upptäckte att servitutet på min mark/tomt är lite fel. då jag tydligen endast fick köra ut åt norr till allmän väg. Där går en kraftledning idag. Så dom skulle återkomma till mig Ang detta. Det kunde kanske bli frågan om ett nytt servitut ev.
Jo bra Lm har lovat om jag vill så kommer jag få servitut på min utfart men det kommer kosta en slant. De tyckte att jag och markägaren skulle komma överens om ett pris och skriva ett servitut själva så han slipper gå lottlös ur denna affär.
Alltså, alternativ 3 var ju rent krasst det som inte fanns från början, utan bara alternativ 1 och 2. 1 och 2 gillades inte av grannen, men när alternativ 3 blev aktuellt, så finns det ju all anledning och tro att alternativ 1 och 2 kan komma att omvärderas.gaia skrev:
Ekar det här inne?