Hej

Vi sådde gräs för snart tre veckor sedan och har inte sett några livstecken på gräsmattan än. Är detta normalt eller var alla grsfröna döda?

När jag läste på förpackningen så stod det att gräsfröna slullle kratts ner i jorden , detta gjordes inte. I Göteborg, där vi bor, har det varit mellan 5 och 12 grader de senaste tre veckorna är detta för kallt?

Tacksam för svar sa Zeb

Jag tror inte de är döda. Vi har sått med frön som legat över vintern i ett kalförråd så... Hav bara tålamod ska du se...

Vattnade du efter sådden? Grejen e ju lite att de måste ligga an på jorden så att säga.
E du himla säker på att det inget syns, man får ju va ganska nära och nästan från sidan för å se..

• Gilla
Tom_Nybörjare
  • Laddar…
Ta det lugnt ett par veckor till alltså. Om du inte bor i södra skåne så är det fortfarande ganska kallt på nätterna

• Gilla
DanneH
  • Laddar…
gräset grår när det är ca 15-18 grader i den lagom fuktiga marken... ha tålamod ;)
gaia

OK om ni säger det så så får jag väl ge mig till täls.

Vi vattnade i smaband med sådden och fram tills nu så har det varit fuktigt i marken. Vi var bara lite oroliga och vill ju inte missa värdefull växttid i önödan.

Vi ger det en vecka til och ser efter vad som händer.

TAck för all hjälp sa Zeb

Hur går det? Vi sådde gräs i Göteborg för 10 dar sen och det händer ingenting än. Dessutom är det ju lite tjatigt att moder natur inte kan sköta vattningen, börjar blir trött på att skyffla runt sprinklern hela kvällarna...

Det är fortfarande ganska kallt iaf på nätterna så bara ge er till tåls. Regn... det kommer å komma ... jag lovar... å då vill du/vi inte ha det 8) :P :-X

Vänta minst 6ve innan du ser att de gror

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.