12 639 läst ·
31 svar
13k läst
31 svar
Min badrumsrenovering
30/11:
nu är allt kakel färdigt så nu ska bara taket målas en gång till och lampor monteras. Sen ska porslinet och rören in. Hoppas jag kan använda de gamla rören annars får jag försöka få tag på en rörmokare. Det blev riktigt snyggt men det fattades en svart platta så det blev en liten nödlösning. Kakelsättarna var mycket duktiga. Bilder kommer så småningom ,, har inte tillgång till internet nu tyvärr.
nu är allt kakel färdigt så nu ska bara taket målas en gång till och lampor monteras. Sen ska porslinet och rören in. Hoppas jag kan använda de gamla rören annars får jag försöka få tag på en rörmokare. Det blev riktigt snyggt men det fattades en svart platta så det blev en liten nödlösning. Kakelsättarna var mycket duktiga. Bilder kommer så småningom ,, har inte tillgång till internet nu tyvärr.
Håller nu på och jagar en rörmokare/VVSare som kan lägga in rören efersom de gamla inte passade eftersom kaklet bygger en del på väggarna. Verkar vara upptagna typer det här hehe. Inflyttning senast 1 januari .. hoppas det löser sig innan. 
Nu är det mesta färdigt sedan några veckor. Fick tag på en röris som kunde komma lagom till inflytt. Pelarhandfat var inte populärt tydligen .. samt att han satte varmvatten på kallvatten så att toaletten spolade varmvatten, men annars fuknkade det bra.
Totalkostnad för badrummet blev ca 18000kr.
Totalkostnad för badrummet blev ca 18000kr.
Jo det blev helt klart en förbättring
Svårt att göra det rättvisa med bilderna eftersom det är så litet och knepigt att ta kort på. Det ser lite mörkt ut men så upplevs det inte i verkligheten. Den extra lampan i taket var helt klart värt det extra besväret.
Lamporna är vanliga runda standardlampor köpt på elfirma ca 50kr/st. Kranarna är hafa classic .. går att köpa lite var stans.
Lamporna är vanliga runda standardlampor köpt på elfirma ca 50kr/st. Kranarna är hafa classic .. går att köpa lite var stans.




