Hej!
Igår satte jag gips här hemma och borrade ett hål med dosfräsen. Helt plötsligt slutade maskinen att fungera och började bete sig enl filmen.
Den gör ett skrikande ljud, snurrar något varv för att sedan stanna igen.
Maskinen jag haft ca ett halvår och använt mycket sparsamt. Jag köpte den av en bekant som är hantverkare som vann maskinen på ett företagsevent, därav har jag ingen butik att gå till.
Så vad tror ni?
Igår satte jag gips här hemma och borrade ett hål med dosfräsen. Helt plötsligt slutade maskinen att fungera och började bete sig enl filmen.
Den gör ett skrikande ljud, snurrar något varv för att sedan stanna igen.
Maskinen jag haft ca ett halvår och använt mycket sparsamt. Jag köpte den av en bekant som är hantverkare som vann maskinen på ett företagsevent, därav har jag ingen butik att gå till.
Så vad tror ni?
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Har du tid borde du prova laga den, annars kan du sälja den som repobjekt.
du kommer nog snabbt upp i pris mot vad en ny kostar om du ska lämna in den på lagning utanför garantin.
du kommer nog snabbt upp i pris mot vad en ny kostar om du ska lämna in den på lagning utanför garantin.
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
prova lägg i och ur lågväxeln ett par gånger, hamnar den i ett mellanläge kan det låta liknande
Klicka här för att svara