Hej

Hittade detta paket på verktygsproffsen. 4438 kr ink moms för en skruvdragare, en slagskruvdragre och 2 batterier, 3 Ah. Laddare och en väska ingår också.

Milwaukee 18v Fuel Skruvdragare M18-CDD
Milwaukee Slagskruvdragare 18v M18-CID

Nån som testat nån av maskinerna?
Är det metallchuck på skruvdragaren, ser inte riktigt på bilderna och hittar inget om det.

jag har idag bara en GSR 10.8 V blå bosch som är bra till skruvdragning och lättare borrning men nu känner jag att det är dags att utvidga maskinparken.
Jag vill inte köpa för klena saker och ångra mig i efterhand.

Jämför man med att köpa maskinerna en och en så är ju priset inte mycket att orda om och nu är det jul så ... :D

Edit: Det verkar vara metallchuck, trevligt

Redigerat:
Jag har inte använt någon av dom men däremot känt på dom och det verkar vara trevliga modeller, känns väldigt gedigna.
Svarade rappt när man "gasade".

Så nördstatusen är: Najs!

P
Har oxå känt på dom men mina händer gillade dom inte.. dom är även ganska tunga, runt 2.2kg vill jag minnas . prova dem först köp sen :thumbup:

Tack input
Jag har inte sett dem i någon butik och har väl lite svårt att gå till en butik för att känna och prova för att sedan köpa på nätet ...
Ser nu att det inte finns nån bälteskrok. Makita har det på sina och det finns ett paket i samma prisklass. Hmm

Edit. Bälteskrok finns på slagskruvdragarn iaf.

Redigerat:
Yes, då är det bara vänta på tomten
Ett bitspaket för slagskruvdragning följde med också så det blev totalt
4931 kr med frakt och moms. Nu hoppas jag att maskinerna håller ett bra tag.

Y
Testa i butik.
Jag köpte den något mindre modellen men med samma kapacitet.
(utan extrahandtaget)

När jag skulle använda den svajade borret. Testade 2 andra borr, samma sak.
Tog den till butik, de höll med. Jämförde med en likadan maskin, samma på den.
Provade att draåt chucken, hjälpte ej. Jämförde mot en Bosch - Boschen svajade inte.

Så kolla så chucken är okej.
Min maskin är skickad till tillverkaren nu, får se hur det slutar.
------------

Metall i all ära, men mina plastmaskiner har inte varit problem innan.
Metallen gör den onödigt tung.
Håller med att det var imponerande drag i maskinen dock.
Får de inte ordning på chucken så byter jag mot en plast Bosch.

Redigerat:
Oj, hoppas jag har bättre tur då ...
Svaj är ju inget man vill ha på en borrmaskin.

Jag har min gamla gsr 10.8 v för smidigare jobb men behöver komplettera min line-up för borr och skruvdragning.

Redigerat:
Idag kom paketet, verkligen snabbt med tanke på alla röda dagar.

Inget svaj på borrmaskinen, det var det första jag kollade ...

Kort omdöme är WOW, vilka grejor.
Brutal styrka och härlig känsla. Lite tung, visst, men välbalanserad.
En bonus som det inte stod om var att det var modellen med slagborr på borrmaskinen. Jag har en sladdborrhammare som får fortsätta med betong och liknande men nån gång kan säkert slagborren komma till nytta.

Slagskruvdragaren låter men det är ju inget nytt. Har bara vid nåt fåtal provat slagskruvdragare tidigare så jag vänja mig med att arbeta med den.
Intressant var att man kan ställa in styrkan i tre lägen.

Göran.W
Vågar knappast nämna det iom TS redan handlat men paketet kostar nu 3550 kr

Redigerat:
3550 kr plus moms eller hur ...
Ett bitspaket och frakt på det så blev det 4930 kr

Göran.W
Hoppsan kollade inte om priset var med eller utan moms men du har så rätt och jag så himla fel :-)

Skriv gärna några rader om slagskruvdragaren när du hunnit prova den.
Blev mäkta imponerad av specifikationen, i alla fall på pappret. 180 Nm, 2900 rpm, 3600 slag/min och bara 1,5 kg. Måste vara brutalaste slagskruvdragaren på marknaden idag?

Hur långt kan du köra per laddning?

Sen en annan sak som jag funderat på är om det överhuvudtaget finns bitsar som klarar av 180 Nm. Min 6 år gamla Makita på 145 Nm knäcker gärna en och en annan bits av sämre sort.

Hej
Det skall jag gärna göra
Jag hat hittills bara hunnit prova den i fruns kubbspel ... Den enda träbiten som fanns tillgänglig och längsta skruv jag hittade var 6x120 och det var ju ingen match direkt.

torbeno skrev:
Jag hat hittills bara hunnit prova den i fruns kubbspel ... Den enda träbiten som fanns tillgänglig och längsta skruv jag hittade var 6x120 och det var ju ingen match direkt.
Vad ädelt av dig :) Vad tyckte kubbspelets ägare om detta?

Hon är väl ganska van vid sådant ...
Jag bor i en lägenhet från 2009 så här finns inte så mycket att fixa med, spillbitar lyser med sin frånvaro.

Nåväl. Jag fick tag på en görgammal träbit igår. En bit från en enbuske. Rätt grov och torrare än fnöske. Om värme är en indikation på att det var motstånd när skruven drogs i så fanns det nog en del av den varan. http://www.youtube.com/watch?v=lcg2RN32X04

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.