1 501 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
MikroKombiUgn
Hade en av de första som fanns. Från Bosch vilket är samma sak som Siemens. Den var helt suverän!! Hade micro och vanlig ugn med grill. Mkt bra att ha två ugnar till hands, dvs. både mikrokombiugnen och den vanliga ugnen.För den kan inte ersätta den vanliga ugnen, iaf inte för oss.
Hemmakatten - för att bena ut att jag förstår ditt svar.
Som jag förstår det är mikrokombiugnen en vanlig ugn som även kan mikra.
Vad jag tilltalas av är att slippa mikron som, för min del, är oumbärlig för välling och barnmat, men som jag annars använder i begränsad omfattning. Dvs man kan mikra i den vanliga ugnen.
Du tyckte att denna ugn fungerade bra?
Vad jag tilltalas av är att slippa mikron som, för min del, är oumbärlig för välling och barnmat, men som jag annars använder i begränsad omfattning. Dvs man kan mikra i den vanliga ugnen.
Vi har Bosch Macrougn. Vi är jätte nöjda med den.
Ugnen är en multiugn med fläkt och grill, har alla funktioner som en vanlig ugn.
Vi använder ugnfunktionen väldigt ofta.
Micro och ugn funktioner kan jobba tillsammans eller separat.
Det är den som är till höger.

Det är dyrare än vanlig micro men vi tycker att det var värt.
Ugnen är en multiugn med fläkt och grill, har alla funktioner som en vanlig ugn.
Vi använder ugnfunktionen väldigt ofta.
Micro och ugn funktioner kan jobba tillsammans eller separat.
Det är den som är till höger.

Det är dyrare än vanlig micro men vi tycker att det var värt.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Oj, vilket tjusigt kök. Verkligen fint!
Ang. kombiugnen: Kan den ersätta vanlig ugn, eller har den sämre prestanda/är mindre så man ej får plats med en vanlig plåt?
Ang. kombiugnen: Kan den ersätta vanlig ugn, eller har den sämre prestanda/är mindre så man ej får plats med en vanlig plåt?
Tack!HUStrun skrev:
Kombiugnen storleksmässig, kan inte ersätta vanlig ugn.
Du får absolut inte plats med vanliga plåtar.
Som jämförelse:
Kombiugnen är 38 x 22 (användbar yta)
Mina vanliga ugnar är 60 och 40 x 33 (höjden).
Prestanda är samma som i vanlig ugn. Vi är bara två i hushållen och använder oftast kombiugnen som vanlig ugn.
Att vi valde kombiugn var för att vi tyckte att istället för att ha bara micro, kunde man lika bra ha en kombiugn, men vi har en stor spis på 1 meter med två ugnar på 60 resp. 40.
Jättebra!! Men se den mer som en mikro.I och för sig en mikro som var vanliga ugnsfunktione. Men den är mer som en mikro. Och som Sweli skrivit så är den inte lika rymlig som en vanlig ugn.ok skrev:Hemmakatten - för att bena ut att jag förstår ditt svar.
Men är det en mikro du vill ha, men samtidigt möjlighet att utnyttja den som en extra-ugn, så skall du absolut köpa en sådan!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden