Tex Siemens har MikroKombiUgn för inbyggnad. Någon som har erfarenhet av dessa?

Funkar de?

/OK
 
Lyfter den här eftersom jag måste bestämma mig.

Skulle gärna skippa inbyggnadsmikron men jag är skeptisk till att en mikrokombiugn funkar.

Någon som vet något?
 
Hemmakatten
Hade en av de första som fanns. Från Bosch vilket är samma sak som Siemens. Den var helt suverän!! Hade micro och vanlig ugn med grill. Mkt bra att ha två ugnar till hands, dvs. både mikrokombiugnen och den vanliga ugnen.För den kan inte ersätta den vanliga ugnen, iaf inte för oss.
 
Hemmakatten - för att bena ut att jag förstår ditt svar.

Som jag förstår det är mikrokombiugnen en vanlig ugn som även kan mikra.

Vad jag tilltalas av är att slippa mikron som, för min del, är oumbärlig för välling och barnmat, men som jag annars använder i begränsad omfattning. Dvs man kan mikra i den vanliga ugnen.

Du tyckte att denna ugn fungerade bra?
 
Vi har Bosch Macrougn. Vi är jätte nöjda med den.
Ugnen är en multiugn med fläkt och grill, har alla funktioner som en vanlig ugn.
Vi använder ugnfunktionen väldigt ofta.

Micro och ugn funktioner kan jobba tillsammans eller separat.
Det är den som är till höger.


kitchen4.jpg

Det är dyrare än vanlig micro men vi tycker att det var värt.
 
Oj, vilket tjusigt kök. Verkligen fint! :o
Ang. kombiugnen: Kan den ersätta vanlig ugn, eller har den sämre prestanda/är mindre så man ej får plats med en vanlig plåt?
 
HUStrun skrev:
Oj, vilket tjusigt kök. Verkligen fint! :o
Ang. kombiugnen: Kan den ersätta vanlig ugn, eller har den sämre prestanda/är mindre så man ej får plats med en vanlig plåt?
Tack!

Kombiugnen storleksmässig, kan inte ersätta vanlig ugn.
Du får absolut inte plats med vanliga plåtar.
Som jämförelse:
Kombiugnen är 38 x 22 (användbar yta)
Mina vanliga ugnar är 60 och 40 x 33 (höjden).

Prestanda är samma som i vanlig ugn. Vi är bara två i hushållen och använder oftast kombiugnen som vanlig ugn.

Att vi valde kombiugn var för att vi tyckte att istället för att ha bara micro, kunde man lika bra ha en kombiugn, men vi har en stor spis på 1 meter med två ugnar på 60 resp. 40.

 
Hemmakatten
ok skrev:
Hemmakatten - för att bena ut att jag förstår ditt svar.

Som jag förstår det är mikrokombiugnen en vanlig ugn som även kan mikra.

Vad jag tilltalas av är att slippa mikron som, för min del, är oumbärlig för välling och barnmat, men som jag annars använder i begränsad omfattning. Dvs man kan mikra i den vanliga ugnen.

Du tyckte att denna ugn fungerade bra?
Jättebra!! Men se den mer som en mikro.I och för sig en mikro som var vanliga ugnsfunktione. Men den är mer som en mikro. Och som Sweli skrivit så är den inte lika rymlig som en vanlig ugn.

Men är det en mikro du vill ha, men samtidigt möjlighet att utnyttja den som en extra-ugn, så skall du absolut köpa en sådan!
 
Och i vilket prisläge kan man hitta en bra kombinerad micro/vanlig ugn? Några rekommendationer om märke eller modeller?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.