Har Erfi, 2st. Hel nöjd. Tyckte jag fick mycket svets för pengarna.
DEnna kommer man långt med
http://www.verktygsboden.se/V06/shop/details.asp?id=299&Hkat=
Jag svetsar små och lagom stora saker. Bra plåt och rostig plåt. Går fint att ställa in.
Ja till skopstålen skulle jag nog köra med pinne.
DEnna kommer man långt med
http://www.verktygsboden.se/V06/shop/details.asp?id=299&Hkat=
Jag svetsar små och lagom stora saker. Bra plåt och rostig plåt. Går fint att ställa in.
Ja till skopstålen skulle jag nog köra med pinne.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Visst funkar 1 fasare till tunnplåt men drar man på ordentligt i grövre material kan det bli ojämn spänning och hackande matning.kallemannen skrev:
Om inte annat så blinkar ljuset.
Ojaa, min Kemppi MIG är enfas och den funkar enbart för tunnplåt. Har provat köra 3-4 mm gods men det blir som Göran W skriver, det hackar och jag får tjocka fula fogar, det flyter liksom inte ut.
Så jag behåller min pinn-svets, dvs tipset är att om budgeten är "snål" så köp en beg enfas-MIG för tunnplåt och ha en liten enfas inverter för pinne när det blir tal om grövre gods.
Så den lösningen får jag nöja mig med tills jag också har råd med en Migatronic 183
Så jag behåller min pinn-svets, dvs tipset är att om budgeten är "snål" så köp en beg enfas-MIG för tunnplåt och ha en liten enfas inverter för pinne när det blir tal om grövre gods.
Så den lösningen får jag nöja mig med tills jag också har råd med en Migatronic 183
Lägg pengarna på en annan maskin istället.Gruvberget skrev:
Migatronic 183
Intermittens 100% 65 A
Esab OrigoMag C250
Intermittens 100% 110 A
Esab Origo Mig C170
Intermittens 100% 100 A
Kempomat 2100
Intermittens 100% 100 A
Detta är svetsar i samma eller lägre prisklass än Migatronic
Esab smashweld 180 samt Kemppi kempomat är riktiga trotjänare med tillräcklig kräm för att tex svetsa ramben.. Dessa 3-fas mig/mag brukar ligga bra i pris på begmarknaden. Och har sk eurokoppling så det är barnlek att byta slangpaket. Ska man svetsa skopfästen och bränna ihop balk-konstruktioner är det som sagt bättre åh satsa på en pinnsvets (mma) .
Redigerat:
Klicka här för att svara