Hej! Detta blir min premiärpost här på forumet då vi äntligen köpte vårt första hus och flyttade in i det för två veckor sedan!

Den minst 14 år gamla 80 cm breda induktionshällen från Bosch glappar dock på höger sida (antingen pga något i hällen eller för att perilex-uttaget glappar). Men även när den funkar är knapparna sega och svarar dåligt, och de två vänstra plattorna på hällen är också långsamma. Så vi tänker investera i en ny häll nu när vi ändå planerar att bo länge i det här huset, och samtidigt låta en elektriker byta till nytt perilex-uttag.

Vi använder ofta många och stora kastruller och stekpannor samtidigt och uppskattar därför så mycket plats som möjligt på hällen.

Vi har hittat en Miele KM7575FL på Elgiganten som kostar 22 999 kr, och den verkar ha mycket utrymme för många stora kokkärl. https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/ugn-spis/spishall/miele-induktionshall-km7575fl/46137
Modern induktionshäll med slät svart yta och digitala kontroller för matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är detta en bra induktionshäll eller finns det andra prisvärda och bra hällar med mycket utrymme från någon annan tillverkare? Att varje zon går att ställa in direkt med individuella siffror är också ett stort plus för oss, men inte ett strikt krav.

Gällande budget håller vi oss gärna under 25 000 kr...

Redigerat:
  • Gilla
lakman
  • Laddar…
Jag skulle ju rek vilken häll som helst från Siemens. Blir aldrig besviken.

Köpte denna senast. Iofs bara ett reglage men för oss gör det inget.

EX851FVC1E. IQ 700.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Jag skulle ju rek vilken häll som helst från Siemens. Blir aldrig besviken.

Köpte denna senast. Iofs bara ett reglage men för oss gör det inget.

EX851FVC1E. IQ 700.
Tack för tipset! Siemens verkar vara omtyckta och pålitliga också!

För vår del blev det faktiskt hällen som jag länkade till ovan, då vi inte fick några andra bra rekommendationer. Den installerades igår och än så länge är vi väldigt nöjda! Knapparna är responsiva, hällen är snabb (såklart), och det är mycket utrymme för kastruller och stekpannor. Jag återkommer om vårt betyg skulle ändras långsiktigt :)

• Gilla
Iverz och 1 till
  • Laddar…
F Foo1 skrev:
Tack för tipset! Siemens verkar vara omtyckta och pålitliga också!

För vår del blev det faktiskt hällen som jag länkade till ovan, då vi inte fick några andra bra rekommendationer. Den installerades igår och än så länge är vi väldigt nöjda! Knapparna är responsiva, hällen är snabb (såklart), och det är mycket utrymme för kastruller och stekpannor. Jag återkommer om vårt betyg skulle ändras långsiktigt :)
Är ni fortfarande nöjda med den?

I Iverz skrev:
Är ni fortfarande nöjda med den?
Hej! Vi är väldigt nöjda! Det är 6 symmetriska plattor med mycket utrymme och individuella reglage. Så den är både praktisk och snabb (har bra boostfunktion också). Och upplever inget lagg i touchknapparna heller.

Så vi ångrar inte vårt köp!

• Gilla
Iverz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.