Hej
Sonen har en Miele diskmaskin (45cm) som bara har 4 år på nacken och som börjat felanmäla F70
och slutar ta in vatten... efter googling så ska det tydligen visa på vatten i botten på maskinen.
Så nu i påskhelgen när man har lite tid över så lade vi ner den och skruvade bort botten och
mycket riktigt så var det fullt med vatten. Liksom slamaktigt så jag gissar att det läckt lite och
länge. Efter jag torkat ur och testkört så funkar den ju, men har väldigt svårt att se var vattnet kommer
ifrån. Ställde till och med upp den på (4 kastruller he he) så jag kunde se in under om det gick att se
vart fn vattnet kom, men det var svårt... ev var det ett ställe där det kom men är inte säker.
Det är isf där jag ritat pilen. Kan mycket lite om diskmaskiner, men nån här på forumet kanske har kunskap
om olika delar och vattnets väg i maskinen från tillopp och utlopp.

mvh

• Nedlagd diskmaskin med öppen bottenplatta som visar interna komponenter och en röd pil pekar på potentiell läckplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
pattwall pattwall skrev:
Hej
Sonen har en Miele diskmaskin (45cm) som bara har 4 år på nacken och som börjat felanmäla F70
och slutar ta in vatten... efter googling så ska det tydligen visa på vatten i botten på maskinen.
Så nu i påskhelgen när man har lite tid över så lade vi ner den och skruvade bort botten och
mycket riktigt så var det fullt med vatten. Liksom slamaktigt så jag gissar att det läckt lite och
länge. Efter jag torkat ur och testkört så funkar den ju, men har väldigt svårt att se var vattnet kommer
ifrån. Ställde till och med upp den på (4 kastruller he he) så jag kunde se in under om det gick att se
vart fn vattnet kom, men det var svårt... ev var det ett ställe där det kom men är inte säker.
Det är isf där jag ritat pilen. Kan mycket lite om diskmaskiner, men nån här på forumet kanske har kunskap
om olika delar och vattnets väg i maskinen från tillopp och utlopp.

mvh
hur ser bottenplåten ut? där brukar man kunna se var det uppkommer

P
Jag tror att du ser mer om du tar bort den högre plåten oxå

nja, det var faktiskt svårt att se var det hade "droppat" (åtminstone för mig...) antar att det är lite under lång tid,
aha, tänkte aldrig på att man kunde ta sidoplåten

de båda vita ”gummislangarna” som skyms av pilen är av ett självförstörande material och läcker ofta. man kan skära bort dem från plaströren och ersätta med kylarslang till bilar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.