Hej!
Har googlat runt och letat här på underbara Bygghus men inte hittat någon exempel där någon har klätt wc väggar OCH handfatet med microcement i en moment så att dem blir helt homogena utan skarvar. Samma sak i köket där jag vill att diskbänken och diskhon ska vara i microcement. Jag förstår att underlaget måste primas och målas 2 ggr med fuktspärr (även under handfatet/diskhon) men frågan är vad för materialet som man kan ska bygga handfatet/köks vasken i? MDF känns inget bra med tanke på hur vansinnigt fuktkänsligt men räcker det med vanlig plywood eftersom fuktspärren och microcement förseglar träet?
Sen har jag en fråga till: väggarna i wc:n är prefab lättbetongelement, golv till tak, en halvmeter bred med stora springor mellan (70-tals hus). Golvet är betongplatta på mark. Hur ska man säkra att microcement inte spricker vid skarvarna? Är det våtrum skarvremsor som gäller eller t ex glasfiber mesh? Det är ingen våtrumskrav på wc:n egentligen men jag vill ändå göra det så bra jag kan.
Tacksam för alla microcement tips kära Byggahusare!