Vi ”semi-renoverade” köket för ca 2 år sedan, men gjorde inget åt golvet. Funderade, men landade inte i någon bra lösning - annat än en matta som döljer terrakottan (som jag ogillar starkt!).
Vattenburen golvvärma under.

Nu såg jag en artikel om microcement, att det kunde användas i tunnt lager ovanpå kakel/klinkers, om man vill renovera/fräscha upp, men slippa riva bort.

Kan det vara ett bra alternativ till mitt köksgolv, tror ni? Varför/varför inte?

• Modernt kök med inbyggda skåp, rostfri kyl, runda mattan på golvet, inbyggd belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bruna och beige kakelplattor med mörka fogar på golvet. Slitna ytor. Enkel, geometrisk mönsterläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju även lägga ett tunt vinylgolv på klinkern...

Nej - har beslutsångest gällande just det där golvet, därmed händer det inte så mycket…😏

Åh nej, jag är i precis samma sits med mitt kök bortsett från att jag inte fräschat till snickerierna än. Men antagligen är det inga bekymmer att lägga microcement på klinkers, verkar finnas många som gör så.

BirgitS
Ni får ta reda på hur tåligt mikrocement är när det gäller spill av kladdiga saker. Det är vanligen mindre sånt i ett badrum än i ett kök.

Jag kommer nog inte våga mig på microcement, har jag landat i. Funderar vidare på alternativ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.