LoweW
Många olika tips om ytbehandling! Är ni fortfarande nöjda med finishen det gav? Behandlade ni innan eller efter ni borrade för hålen? Om ni behandlade efter att ni borrat hålen, hur mycket påverkade det toleranserna?

Spanade in denna videon men kom inte fram till om jag borde använda hårdvaxoljan eller Danish Oil och om jag borde applicera innan eller efter jag borrar hålen :geek: Tar tacksamt emot tips!

Osmo har fungerat mycket bra för mig. Vatten pärlar sig och torkat lim är lätt att skrapa bort. Fräste och rundade av kanten på hålen först. Målade även i hålen och såg till att de inte torkade i droppar men ingen större fara för det suger duktigt. I efterhand kan jag känna att jag borde lagt första lagret med färgad variant för mdf med ofärgad Osmo gör ont i ögonen :seenoevil:

MDF-bräda med frästa och rundade hål samt vita målarstänk och ett måttverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand skrapar bort torkat lim från MDF-skiva med frästa och avrundade hål, bakgrund av verktyg.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
LoweW
nanowire nanowire skrev:
Osmo har fungerat mycket bra för mig. Vatten pärlar sig och torkat lim är lätt att skrapa bort. Fräste och rundade av kanten på hålen först. Målade även i hålen och såg till att de inte torkade i droppar men ingen större fara för det suger duktigt. I efterhand kan jag känna att jag borde lagt första lagret med färgad variant för mdf med ofärgad Osmo gör ont i ögonen :seenoevil:

[bild] [bild]
Najs, var det Osmo Top Oil du använde?

• Burk med Osmo Top Oil för behandling av bänkskivor inomhus.
    Skapa konto
LoweW LoweW skrev:
Najs, var det Osmo Top Oil du använde?
Nej, vanlig ofärgad matt som jag hade en slatt kvar av i en burk. Men som @Ola C skriver ovan blir ytan lite glatt. En avvägning mot tåligare yta.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.