Usch, Bjästa är i närheten av mina hemtrakter och jag minns det väl. Våldtäktsmannen anhöriga drev en massiv desinformationskampanj som vände hela samhället mot den stackars flickan. Om jag inte minns fel så kontaktades Uppdrag Granskning för att undersöka de grava felaktigheter som fanns i bevisningen mot våldtäktsmannen, men det man fann var raka motsatsen.harry73 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Nej, boken (Björnstad) är nog både lättare att läsa och bättre litteratur. 
Har precis läst uppföljaren "Vi mot er" - ett delat samhälle där våldtäkten fortfarande är vattendelare. Och..där en manipulerande politiker som inte tillhör de etablerade partierna utnyttjar konflikten för att tillskansa sig makt.harry73 skrev:
Så märkligt att kvinnorna inte sagt något tidigare. Fattar ni vad det innebär att säga ifrån??? Skäms på er!!!
http://www.jamstalldvardag.se/2017/...t-kvinnor-inte-gjort-nagot-at-saken-tidigare/
http://www.jamstalldvardag.se/2017/...t-kvinnor-inte-gjort-nagot-at-saken-tidigare/
Redigerat:
Jag menar inte nåt politiskt med det. Råkar ju bara var så att det är vad som sagts i media, de senaste. Men finns det flera så fram med dem. Får gärna vara politiker från andra partier, för jämviktens skull, jag för min del bryr mig inte.K Kurtivan skrev:
Tja... Samtidigt så har mobben dömt människor för något brott de inte begått.
När det kommer fram att någon känd person fått hålla på i flera år och många som kände till det. Men ändå har ingen sagt något. Varför då? Om så många har utsatts varför har ingen klivit fram tidigare? Var det inte så hemskt? Nån tjej borde vågat och stå på dig
När det kommer fram att någon känd person fått hålla på i flera år och många som kände till det. Men ändå har ingen sagt något. Varför då? Om så många har utsatts varför har ingen klivit fram tidigare? Var det inte så hemskt? Nån tjej borde vågat och stå på dig
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 139 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 139 inlägg
Läs gärna artikeln som fia_mstd länkar till i inlägg 374 så kanske du kan förstå hur kvinnor som sagt något har bemöts tidigare.O Odjuret skrev:Tja... Samtidigt så har mobben dömt människor för något brott de inte begått.
När det kommer fram att någon känd person fått hålla på i flera år och många som kände till det. Men ändå har ingen sagt något. Varför då? Om så många har utsatts varför har ingen klivit fram tidigare? Var det inte så hemskt? Nån tjej borde vågat och stå på dig
Fortfarande på 90-talet kunde kvinnor bli utskrattade när de kom till en polisstation för att anmäla en våldtäkt och i rätten bemöttes de med ingående förhör om hur många män de varit med förut, vad för sorts sex de gillade, hur de var klädda, hur mycket de hade druckit osv. och svaren ansågs ha betydelse för om det var en våldtäkt eller inte.
Kan du komma ihåg hur du kände dig på ditt första jobb och vad du hade gjort om en äldre kollega, som de andra tyckte om, hade slagit dig när ingen annan hade sett det?
Hade du tagit upp det och riskerat att bli av med jobbet eller hade du bitit ihop och tänkt att du får stå ut?
Tja det inte förrens på 80-talet en man kunde bli våldtagen.BirgitS skrev:
Läs gärna artikeln som fia_mstd länkar till i inlägg 374 så kanske du kan förstå hur kvinnor som sagt något har bemöts tidigare.
Fortfarande på 90-talet kunde kvinnor bli utskrattade när de kom till en polisstation för att anmäla en våldtäkt och i rätten bemöttes de med ingående förhör om hur många män de varit med förut, vad för sorts sex de gillade, hur de var klädda, hur mycket de hade druckit osv. och svaren ansågs ha betydelse för om det var en våldtäkt eller inte.
Kan du komma ihåg hur du kände dig på ditt första jobb och vad du hade gjort om en äldre kollega, som de andra tyckte om, hade slagit dig när ingen annan hade sett det?
Hade du tagit upp det och riskerat att bli av med jobbet eller hade du bitit ihop och tänkt att du får stå ut?
Men du menar att det är inte förrens 2017 som kvinnor vågar komma fram?
Om vi då ser de senaste 10 åren är det samma problem då?
Är du villig att släppa tillbaka t.ex Martin timell om det visar sig att han inte döms för våldtäkt eller ofredande? Eller anser du att han är skyldig?
Om någon hade slagit mig så hade jag utan att tveka pratat med chefen.
Det där hittar du bara på för ha ett (påhittat) argument för att driva din åsikt.O Odjuret skrev:
Annars kan du ju komma fram med något, vem blev dömd av mobben?
Frågan är varför du inte vill att mäns dåliga attityder och handlingar mot kvinnor ska minska.
Är du villig att avskeda alla hans medarbetare som anklagat honom? Dessutom har Timell medgivit tillräckligt för att TV4 ska kunna ha själ att inte vilja fortsätta arbeta med honom.O Odjuret skrev: