Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag har den dyra varianten från biltema, de är helt ok för priset... Jag har inte sett något som imponerat, under dubbelt av vad de kostar...
Snäppet upp skulle jag säga är deWalt... Baserat på saker man enkelt kan klämma och känna på innan man köper...
Snäppet upp skulle jag säga är deWalt... Baserat på saker man enkelt kan klämma och känna på innan man köper...
+1 på det här. Biltemas dyrare snabbtvingar är riktigt bra. Deras billigare är usla.Dan_Johansson skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Jag har en gul och svart som det står "Quick Grip" på. Verkar heta Irwin nu för tiden. Jag fick den av en återförsäljare för 20 år sedan och den är klart bäst fortfarande.
Lågpristvingar har egenskapen att de backar någon millimeter när man släpper handtaget hur hårt man än klämmer åt, vilket gör att de inte är så roliga att jobba med. Tänker på julas "meec" t.ex. Jag köpte ett gäng Bacho när de var nedsatta och de är en skam för märket. De fjädrar också tillbaka något.
Behöver man många tvingar så får man fundera på hur viktigt det är att de är riktigt bra. Då kan det få bli en större investering.
(Ska det pressas riktigt hårt är det fortfarande skruvtvingar som gäller).
Lågpristvingar har egenskapen att de backar någon millimeter när man släpper handtaget hur hårt man än klämmer åt, vilket gör att de inte är så roliga att jobba med. Tänker på julas "meec" t.ex. Jag köpte ett gäng Bacho när de var nedsatta och de är en skam för märket. De fjädrar också tillbaka något.
Behöver man många tvingar så får man fundera på hur viktigt det är att de är riktigt bra. Då kan det få bli en större investering.
(Ska det pressas riktigt hårt är det fortfarande skruvtvingar som gäller).
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Jag har också en uppsättning Quick Grip som jag fick av min svärfar för 25 år sedan. De har varit med om mycket genom åren men funkar kanon fortfarande.imported_Benno skrev:
De är verkligen bra. Dessutom kan man köpa nya ”tassar” vilket jag behövde när mina blivit förstörda av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Bacho är som någon sa en besvikelse. men mina favoriter är nog ändå festools. Otroligt lätthanterade och starka även om dom såklart främst är till för sågskenan.Nicke Nyfiken skrev: