4 735 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
mest "onödiga" maskinen hittills
Sida 1 av 2
Så har man då varit och skaffat sig det som hittills är den mest onödiga maskinen i maskinparken...
En Makita gipsskruvdragare.
Får väl försvara mitt inköp med att den "bara" kostade runt 1000:- nedsatt från 1860:- på Beijer i Hallstahammar.
//Markus
En Makita gipsskruvdragare.
Får väl försvara mitt inköp med att den "bara" kostade runt 1000:- nedsatt från 1860:- på Beijer i Hallstahammar.
//Markus
Bakmaskin? ...
Huvudkliarmaskin?
http://www.coolstuff.se/p122/HeeBeeGeeBee.html
Mer menlösa maskiner finns på www.coolstuff.se
;D
Skälet till att den rankar in bland de mest onödiga prylarna jag har är helt enkelt så att jag inte har särskilt mycket gips kvar att sätta upp samt att jag redan har 3 st skruvdragare av god kvalitet. Men visst är det säkert ett suveränt verktyg för den som jobbar med det.
//Markus
//Markus
Personligen har jag aldrig förstått ideén med gipsskruvdragare mer än att de släpper i rätt nivå.
De med skruv på band är däremot guld... speciellt vid takgipsning.
/Kent
De med skruv på band är däremot guld... speciellt vid takgipsning.
/Kent
Sådär, ja!
Då var man lycklig ägare till en 6824. Jag var i Hallsta igår, måndag. Det visade sig att det fina priset egentligen bara gällde under jippot i helgen. Jag sa att en kompis hade tipsat mig om maskinen, och frågade om de kanske kunde låtsas att det fortfarande var helgjippo. Det slutade med att jag fick betala 1150. Fortfarande ett bra pris!
Då var man lycklig ägare till en 6824. Jag var i Hallsta igår, måndag. Det visade sig att det fina priset egentligen bara gällde under jippot i helgen. Jag sa att en kompis hade tipsat mig om maskinen, och frågade om de kanske kunde låtsas att det fortfarande var helgjippo. Det slutade med att jag fick betala 1150. Fortfarande ett bra pris!
Spartips!
Istället för att köpa en gipsskruvdragare(utan automat) så kan man köpa en speciall bits till skruvdragaren med en krage som styr djupet. Kostar inte mycket på Jula.
Skruvmaskin med automat det är dock försvarbart inköp!
Har lånat en hilti av en kompis, kanonfint.
/THrax
Istället för att köpa en gipsskruvdragare(utan automat) så kan man köpa en speciall bits till skruvdragaren med en krage som styr djupet. Kostar inte mycket på Jula.
Skruvmaskin med automat det är dock försvarbart inköp!
Har lånat en hilti av en kompis, kanonfint.
/THrax
De där grejorna brukar fungera så att bitset tappar greppet ur skruven när kragen tar i arbetsstycket. Det leder ofelbart till stor bitsförbrukning. En riktig gipsdragare har en koppling som frigörs när skruvaxeln kommer för långt ut (svårt att förklara)
Hallå!
Skulle bara vilja fortsätta på den ursprungliga frågan: Vilken är den onödigaste maskinen i parken hittills?
Well, när det gäller bygget?
Nada.
I övrigt, frugans hårfön..? Räknas det?
8)
/L
Skulle bara vilja fortsätta på den ursprungliga frågan: Vilken är den onödigaste maskinen i parken hittills?
Well, när det gäller bygget?
Nada.
I övrigt, frugans hårfön..? Räknas det?
8)
/L
hmmm... mmmm... hmmm...
onödigaste verktyget... köper massor med onödiga prylar, men verktyg... jo...
onödigaste verktyget jag köpt (om det räknas som verktyg?) är en iller till högtryckstvätten
varför onödigast? därför att JAG blir den stackars fan som får rensa skiten i avloppen då det är stopp... hade vi inte investerat i en sån hade vi antagligen bytt avlopp redan eller haft rörpulare här och gjort skitjobbet
onödigaste verktyget... köper massor med onödiga prylar, men verktyg... jo...
onödigaste verktyget jag köpt (om det räknas som verktyg?) är en iller till högtryckstvätten
varför onödigast? därför att JAG blir den stackars fan som får rensa skiten i avloppen då det är stopp... hade vi inte investerat i en sån hade vi antagligen bytt avlopp redan eller haft rörpulare här och gjort skitjobbet