Ska renovera badrummet och har anlitat ett entreprenör, dock är kontrakt ej skrivet ännu. Undviker till en början att skriva vad de heter om man kanske inte får göra det?

Har hittills ringt den enda referensen de gav som var mycket nöjd. Denne hade fått samma jobb gjort som jag ska, och ska anlita dem igen. Referensen hade fått entreprenören rekommenderad via vänner.

Har också kollat med Skatteverket att företaget än momsregistrerat, har F-skattsedel, inte har skulder eller betalningsanmärkningar.

Är det något mer jag borde kika på? Bör man kolla på Bolagsverket att de är reggade när de redan finns hos Skattemyndigheten?

Är det något annat man bör kolla upp?

M
Jag skulle be om att få (minst) en referens till. Om det inte är ett väldigt nybildat förteag så borde det ju finnas fler som anlitat dem? Kanske kan du be att få komma hem till en referens och kolla på resutatet? Eftersom referensen du fick hade anlitat företaget efter referens från sina vänner så borde det finna flera att kolla med.

Hmm, nja skulle nog inte känna mig bekväm med att knalla hem till folk och kika in i deras badrum :P

Men kanske be referensen om uppgifter till de som rekommenderade hantverkaren till honom, ingen dum idé.

Ska nog vara öppen mot hantverkaren och be om fler från dem med.

Tack för tipset!

Ring ditt försäkringsbolag och fråga efter vilka regler dom vill att badrummet ska byggas, GVK eller Byggkeramikrådet t.ex. Försäkringsbolaget måste du koppla in om det blir fuktskada i framtiden och dom har oftast dom tuffaste reglerna. Få inskrivet i kontraktet att ett GILTIGT intyg ska utfärdas efter arbetet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.