Köpte själv från Menta och tycker fönsterna känns gedigna. Kontakten med Menta var bra hela vägen.
Fönsterna har bara suttit en vecka så kan inte säga så mycket om kvaliteten.
Utseendet får man tycka vad man vill om men vi har ett ganska "modernt" hus så det passade bra.
Pris och dreh/kipp var viktigare för oss då det var till ett nytt sovrum.
Leveransen var snabb, under 3v. Verkade komma direkt från fabrik då chauffören var polack men duktig på engelska så det var inga problem.
Ett par skruvar till altandörrens handtag saknades vid leverans (alt mystiskt försvunnit) det löste Menta utan konstigheter, nya skruvar dök upp 2 dagar senare på posten.

Menta levererar Drutex fönster, Menta Original är IGLO Classic och Menta Light är IGLO Light

Jag valde mellan Menta och Lumicco, fick nån känsla av att Lumiccos karmar (den dyrare) var "lyxigare" men jag har inga belägg för det.
Lumicco levererar på pall det gör inte Menta, känns som att antalet ev trasiga fönster borde vara färre hos Lumicco men det är mest gissning från mitt håll..
Nästa gång testar jag kanske Lumicco bara för att :)

T Thomas_Blekinge skrev:
Det finns spaltmeter med diskussion för eller emot plastfönster, inte minst i detta forum. Jag tror man kan sammanfatta det såhär:
För plastfönster: Billioga. God kvalite ger årtionden av underhållsfria fönster, väl etablerat i bl a Tyskland. Vid utländska leverantörer finns oftast Drehkipp-funktionen som svenska fönstertillverkare har svårt att erbjuda.
Nackdelar: estetiska problem kan sänka husvärdet. Kan helt förstöra det optiska intrycket på huset. Oftast mindre ljusyta än vid träfönster, det blir mörkare i rummen.

Just detta märke har jag ingen uppfattning om.
Menta har väl också trä och trä-alu fönster :) .. Hur vär deras kvalitie och pris ? Vilken märke ni rekommender som mycket för pengar för en trä-alu ? Tack i förhand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.