Allt som kan gå fel går fel... :-[

De värdelösa snickarna som vi gav sparken har visat sig gjort ännu ett fel.
Det värsta dessutom.

Idag när vi skulle dra igång golvvärmen för att torka ur det sista ur plattan visar det sig att idioterna borrat för djupt för expanderskruvarna, så de har haft hål i golvvärmeslingan!!! På tvä jä-la ställen!! >:(

Nu blir det MYCKET dyrt för dem vill jag lova.
Vi måste knacka upp betongen, få dit någon som kan reparera skadan(vilket tackålov går)

Hur mycket fel kan en och samma firma egentligen göra?
Allt var snett och vint, feldimensionerat, feltolkat mm
De har kostat oss massor då nya snickare har fått återställa de kickades misstag.

W
Du skulle kunna relina golvvärmeslingan med epoxy och på så sätt få den tät utan att bryta upp betongen. Det blir billigare men får ni det ändå gjort "gratis" så är det ju inget att tveka på. Bryt upp och gör om rätt.

Wester skrev:
Du skulle kunna relina golvvärmeslingan med epoxy och på så sätt få den tät utan att bryta upp betongen. Det blir billigare men får ni det ändå gjort "gratis" så är det ju inget att tveka på. Bryt upp och gör om rätt.
Gratis och gratis. Vi måste ju lägga ut så länge.
Vem vet om de snällt betalar eller tänker "strida"...
Att de gjort fel är ju ingen tvekan.

Hur går man tillväga med epoxy menar du?
Var får man tag i anvisningar för sånt??

Wester skrev:
Hur gör man detta ?

C
Om det ekonomiska...
Se till att snickarna anmäler det inträffade till sitt försäkringsbolag, förefaller var en försäkringsskada

carra

Wester skrev:
Har aldrig hört talas om att ngn har relinat en golvvärmeslinga med epoxy.
Vet att det går att göra i vissa "hårda" rör, men jag är tveksam till att det skulle funka i detta fallet.
Sen återstår ju problemet med att det sitter en expanderbult i röret. Har de prickat mitt på så är röret i stort sett av.

Jag hade lagat på det traditionella sättet med en godkänd reparationskoppling

Fan va tråkigt !

Vem har lagt golvvärmen?
För att undvika de problem som du fått så bör man dra alla golvvärme rör in till rumen genom dörröppningar och ställen där inga syllar behöver fästas med expander.
Kunde snickarna veta var golvvärmerören fanns?

Nu får vi hoppas att det är slut på alla missöden som drabbat dig.

/Patrik

Severus skrev:
Hur mycket fel kan en och samma firma egentligen göra?
Det är ju just därför jag säger som jag alltid har sagt: lär dig göra det själv. Det blir alltid bättre, billigare och roligare.

hej!
hoppas det löser sig, lycka till

Min man har pratat om golvvärme i badrummet men då det verkar lite problematiskt emellanåt så kanske man ska hålla sig till de vanliga befintliga elementen?!
Hoppas att det löser sig med de numer sparkade snickarna och att de har en bra försäkring.

I dag kom killen som skulle bila upp golvet.
Expanderbultarna hade inte nått slingorna och bultarna satt ca 6,5 cm ner i betongen.
Det var borren som tagit hål på slingorna.

Det killen gör är att förstöra 3 slingor till med sin mastodont maskin, så nu är det 4 slingor som måste lagas. Det rann en massa vatten, för de hela slingorna hade vi i gång...
Och rörkillen kan inte fixa det förrän i nästa vecka >:(

Kan man vrida tillbaka tiden??
Blunda och vakna upp och se att allt är en enda jäkla mardröm...

herregud.

hoppas det ordnar sig nån gång :P

Vad du än gör, försök inte hänga dig. Repet kommer att gå av och du trillar ner och bryter sönder knäleden! :o

Har du nått försäkringsbolag inblandat i detta läge?

vedeldaren skrev:
Har du nått försäkringsbolag inblandat i detta läge?
Jag har Länsförsäkringar, men de ersätter väl inte byggslarv?Eller tänker du på det juridiska?

Som byggfelsförsäkring har vi Bostadsgaranti, och deras försäkring träder i kraft först då bygget är slutbesiktigat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.