7 020 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Mellandagsrea på verktyg 2011
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Set med 10st Facom skruvmejslar på Swedol. 561kr ink moms. Kanske lite onödigt med alla bredder på spårmejslar som är med, men bra pris tycker jag.
Backontopic!
Det började osa lite om min gamla AEG slagborr som jag brukar blanda olika fix, fog etc med så jag for till Jula och skaffade en "riktig" blandare:
http://www.jula.se/farg-och-cementblandare-1600-w-009010
....som på ett avsevärt bättre sätt orkade med flytspacklet jag blandade. För 500kr istället för 900kr tror jag detta är ett rätt ok köp för hemmabruk. För er 08or kan jag meddela att den är slut i kungenskurva men finns tre ex kvar på Värmdö.
Det började osa lite om min gamla AEG slagborr som jag brukar blanda olika fix, fog etc med så jag for till Jula och skaffade en "riktig" blandare:
http://www.jula.se/farg-och-cementblandare-1600-w-009010
....som på ett avsevärt bättre sätt orkade med flytspacklet jag blandade. För 500kr istället för 900kr tror jag detta är ett rätt ok köp för hemmabruk. För er 08or kan jag meddela att den är slut i kungenskurva men finns tre ex kvar på Värmdö.
En jäkla skitmaskin jämfört med en Berg eller Rubi, iofs kostar dessa 3000-5000 krMathiasS skrev:Backontopic!
[länk]
Jamen det är klart, som vanligt får man vad man betalar för, jag gav väl inte sken av något annat heller antar jag. Hur länge höll det ex du provade?
Säg att jag blandar 20-30 hinkar av något de närmaste åren (vilket säkert är mer än de flesta andra gör hemma) så kommer denna hålla utmärkt tror jag. Dessutom så överlever min slagborr......:=)
Säg att jag blandar 20-30 hinkar av något de närmaste åren (vilket säkert är mer än de flesta andra gör hemma) så kommer denna hålla utmärkt tror jag. Dessutom så överlever min slagborr......:=)
Redigerat:
Klicka här för att svara