1 913 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mellanbesiktning / Överlämningsbesiktning
Snart är snickarna klara med vårat skal till huset.. ytterväggar, tak, fönster och dörrar är monterat. Allt på utsidan är klart med andra ord.
Sedan ska vi ta över och göra insidan, från isolering till sista lampan.
Brukar man göra en överlåtelsebesiktning eller räcker det med underskrifter från snickarna på deras egenkontroll?
Våran KA sa:
Huvudsaken de har egenkontroller på tätskiktsarbetet och att det är utfört enligt tillverkarens rekommendationer så är jag är jag nöjd.
Hur har ni gjort och vad säger ni som är erfarna ?
PS. Firman som gjort skalet är en firma som gör jobb med 0 besiktningsfel ( dom är väldigt duktiga, men ändå?!)
tack på förhand
Sedan ska vi ta över och göra insidan, från isolering till sista lampan.
Brukar man göra en överlåtelsebesiktning eller räcker det med underskrifter från snickarna på deras egenkontroll?
Våran KA sa:
Huvudsaken de har egenkontroller på tätskiktsarbetet och att det är utfört enligt tillverkarens rekommendationer så är jag är jag nöjd.
Hur har ni gjort och vad säger ni som är erfarna ?
PS. Firman som gjort skalet är en firma som gör jobb med 0 besiktningsfel ( dom är väldigt duktiga, men ändå?!)
tack på förhand
Vilka moment som ska ingå i egenkontroll och dokumenteras är upp till varje entreprenör att avgöra.
Men det bör ju hänga ihop med kritiska moment enligt tillverkaren av tätskiktet för badrummet. Tillverkaren kan till och med tänkas ha exempel på egenkontroll på sin hemsida?
Men det bör ju hänga ihop med kritiska moment enligt tillverkaren av tätskiktet för badrummet. Tillverkaren kan till och med tänkas ha exempel på egenkontroll på sin hemsida?
Klicka här för att svara