12 997 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Meec motorsåg vägrar starta.
Sida 1 av 2
Hej på er.
Min svärfar var så där härligt dumsnål för nåt år sen och köpte en motorsåg på jula. Förra sommaren när vi höll på att ta bort en gammal stubbe så bara dog sågen.
Jaja, Soppatorsk tänkte jag och fyllde på. Sågen startade dock inget mer och blev instoppad i garaget.
Nu tänkte jag försöka få liv i den. Det som är lite märkligt är att den vill VERKLIGEN inte igång. Jag har satt i nytt stift, kollat så ja får gnista. Men inget händer. Den reagerar inte ens på stargas? Testat att pytsa i några droppar soppa direkt i cylindern, men inte ett liv...? Vad kan det vara? Får ju gnista liksom.
Min svärfar var så där härligt dumsnål för nåt år sen och köpte en motorsåg på jula. Förra sommaren när vi höll på att ta bort en gammal stubbe så bara dog sågen.
Jaja, Soppatorsk tänkte jag och fyllde på. Sågen startade dock inget mer och blev instoppad i garaget.
Nu tänkte jag försöka få liv i den. Det som är lite märkligt är att den vill VERKLIGEN inte igång. Jag har satt i nytt stift, kollat så ja får gnista. Men inget händer. Den reagerar inte ens på stargas? Testat att pytsa i några droppar soppa direkt i cylindern, men inte ett liv...? Vad kan det vara? Får ju gnista liksom.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Felinställd tändning? Hål i kolven? En tätning runt vevaxeln som gett sig så att det inte blir någon kompression i vevhuset?
Underligt! Jag har en MEEC och den fungerade bra i 3 år sedan en dag när vi höll på att ta bort en stubbe stannade den och vill sedan inte starta. Har testat allt, rengör tändspole och delar, bytt tändstift och bensin.
Den vill helt enkelt inte tända trots gnista...
Den vill helt enkelt inte tända trots gnista...
Jag står fast vid mitt inlägg #3H holmor skrev: