Hej. Undrar om jag är dum i huvudet. Köpte Meec luftdriven slipmaskin men slip-pappret som jag köpte till fäster inte på vad som i annonsen för slipmaskinen står självhäftande platta, se bild. Vad är fel här? Stort tack!

• Sliprondell med damm, åtta hål, märkt "BOSCH", grovhet P120, vilande på handskar och arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elverktyg, slipmaskin med gult sliprondell, används för slipning, svart handtag, trä och grönt i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Svart rund bordtennisracket sedd uppifrån, handtag syns delvis, slitna ytor och föremål runtomkring.
    Skapa konto
T T1m08y skrev:
Hej. Undrar om jag är dum i huvudet. Köpte Meec luftdriven slipmaskin men slip-pappret som jag köpte till fäster inte på vad som i annonsen för slipmaskinen står självhäftande platta, se bild. Vad är fel här? Stort tack!
Det är inte så att det svarta som ser ut som läder är ett skydd som går att dra loss?

FredrikR FredrikR skrev:
Det är inte så att det svarta som ser ut som läder är ett skydd som går att dra loss?
Tanken slog mig men det satt så hårt så ville inte riskera att ha sönder något. Men om ingen har ett annat svar så får jag prova det 👍

Det står inte att den är för självhäftande slippapper då? Såna med klister.

• Gilla
masse.j och 2 till
  • Laddar…
T T1m08y skrev:
Tanken slog mig men det satt så hårt så ville inte riskera att ha sönder något. Men om ingen har ett annat svar så får jag prova det 👍
Jag köpte en Rupes polermaskin förra hösten, med kardborreplatta, på den satt det ett skydd som dock var större än plattan och omöjligt att missa.

Men det finns ju inga slippapper som skulle kunna fästa på den ytan du visar på din maskin.

Bästa svaret

M MrJozk skrev:
Det står inte att den är för självhäftande slippapper då? Såna med klister.
Jo kolla här.
E-handelssida med produktrecensioner, användarbetyg, och verifierade köpar-märkningar.
Skapa konto

• Gilla
T1m08y
  • Laddar…
Biltema verkar ha någon modell på papper med klister men jag vet inte vilken storlek du vill ha.

T T1m08y skrev:
"För självhäftande slippapper står det"
[länk]

"Kardborrefästena hjälper dig att utföra snabba pappersbyten."

[länk]
Kardborre och självhäftande är nog 2 vitt skilda ting, inser jag. 😚

FredrikR FredrikR skrev:
Jo kolla här.
[bild]självhäftande som i klister alltså? 😫

M MrJozk skrev:
Biltema verkar ha någon modell på papper med klister men jag vet inte vilken storlek du vill ha.
150 cm

FredrikR FredrikR skrev:
Kardborre och självhäftande är nog 2 vitt skilda ting, inser jag. 😚
Ja det är där "dum i huvudet" kommer in. 😊 Slog i skallen igår så får skylla på det.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
T T1m08y skrev:
Ja det är där "dum i huvudet" kommer in. 😊 Slog i skallen igår så får skylla på det.
Var inte helt självklart, var också inne på kardborre. 😇

• Gilla
T1m08y
  • Laddar…
M MrJozk skrev:
[länk] något sånt kanske?
Stort tack! Åker på en gång. Kan bli en tidig lunch på Biltema.

Grymt bra forum det här. Får alltid svar inom någon minut. ❤

• Gilla
MrJozk och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.