Har fräst ner helt ny tråd, anslöt roboten och den lyste blått, startade igång roboten, den tog sig då 2 meter sen indikerade på " ingen signal ", lampan lyser nu vad jag tror är rött, men ser typ lila ut i solljus. Alltså ingen blinkande lampa utan fast sken.
Kabeln är hel , rätt ansluten, jag har t.o.m bytt ut anslutnings kontakterna mellan laddstationen & kabeln utan resultat.

Någon som har något tips på vad som är fel?

R RosieM skrev:
Har fräst ner helt ny tråd, anslöt roboten och den lyste blått, startade igång roboten, den tog sig då 2 meter sen indikerade på " ingen signal ", lampan lyser nu vad jag tror är rött, men ser typ lila ut i solljus. Alltså ingen blinkande lampa utan fast sken.
Kabeln är hel , rätt ansluten, jag har t.o.m bytt ut anslutnings kontakterna mellan laddstationen & kabeln utan resultat.

Någon som har något tips på vad som är fel?
Vet inte hur laddstationen är uppbyggd eller ska placeras, så kanske dum fråga. Men står stationen på ”rätt håll” om slingan? Alltså om det ska vara så att vänster- eller högerkanten på stationen ska vara placerad inne i det område som man vill klippa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.