H
Har problem med tvestjärtar som invaderar altanen efter solnedgång, går inte att vistas ute på altanen utan obehag. Nu är jag tillräckligt less på det för att utrota dessa kryp. Har hitta på nätet om ett medel som tydligen ska fungera bra och som man kan applicerar som en barriär där man vill. Är det någon som har sett om medlet finns i Sverige, kanske säljs här med ett annat namn? Länk till vapnet > http://www.critterridders.com/viper_insecticide.htm

Eller om någon har något annat bra tips förutom tvestjärthus av wellapp.
Jag vet vart dom ligger och trycker på dagtid.

Jättetack för alla bra tips.

Radar, alt Radar Myrspray.

H
Kan man använda radar utomhus, du tror inte gasen fläktas bort och inte ger någon effekt? Har du själv prova eller bara "hört"? Huskuren grönsåpa blev dom bara rena av..

Blåser det blåser det naturligtvis bort, men senast i eftermiddags lade jag sordin på en nykläckt getingkolioni under takpannorna vid balkongen med vanlig radar så visst går det.

Redigerat:
H
Ok, men biter det på tvestjärtar? De verkar vara ett par tuffa bastarder.

Prova kanel eller vitpeppar, ska vara effektivt sägs det. Kan även användas i postlådan eller några vitlöksklyftor i lådan ska också hjälpa har jag hört.

H
Tack för Radar tipset! Var och handla en Jumbo flarra, testade ett 2 sekunders spray under ena fönsterblecket. 6 stjärtisar ramla ner och dör. Kom på mig själv att stå och asgarva med en a´la James Bond ärkebuse style garv :)

I skymningen blir det äntra Ninjadräkten och ut på jakt.

Tack så mycket!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.